چهارشنبه 18 مهر 1403

پل لوگن 60 ساله سکاندار استقلال می‌شود؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پل لوگن 60 ساله سکاندار استقلال می‌شود؟

نه ولاسکوئز اسپانیایی و نه مونتانیر فرانسوی؛ استقلال با یک فرانسوی 60 ساله به توافق رسید.

باشگاه استقلال با یک سرمربی فرانسوی 60 ساله به توافق رسیده است و انتظار می رود به زودی از او رونمایی شود.

پل لو گن، سرمربی‌ای است که استقلالی‌ها با او به توافق رسیدند و خود او نیز حاضر شده در شرایط کنونی سکان هدایت استقلال را در دست بگیرد.

خبر مرتبط اخبار جدید در مورد سرمربی خارجی تیم استقلال / باشگاه استقلال اطلاعیه داد

باشگاه استقلال درباره روند انتخاب سرمربی خارجی اطلاعیه‌ای صادر کرد.

پل لو گن، در سه تیم باشگاهی توپ زده، برست، نانت و پاری‌سن‌ژرمن. تمام افتخارات دوران بازیگری لو گن به زمان حضورش در پاری‌سن‌ژرمن بازمی‌گردد. آخرین افتخار دوران مربیگری پل لو گن نیز به پاری‌سن‌ژرمن برمی‌گردد. او در فصل 2007/08 با پاریس قهرمان جام اتحادیه فرانسه شد.

همچنین لو گن در لیون سه فصل پیاپی توانست قهرمان لیگ فرانسه شود. لیون با سرمربی گری او در فصل‌های 2002/03، 2003/04 و 2004/05، قهرمان شد.

در سال‌های 2002، 2003 و 2004 لیون قهرمانی سوپرجام را هم با پل لو گن تجربه کرد.

اما از آخرین افتخار پل لو گن 16 سال می گذرد. این سرمربی به ترتیب هدایت تیم‌های رن فرانسه، المپیک لیون، رنجرز اسکاتلند، پاری‌سن‌ژرمن، تیم ملی کامرون، تیم ملی عمان، تیم زیر 23 سال عمان، بورسا سپور ترکیه و لو آور فرانسه را بر عهده داشته است.

او از جولای 2017 تا آوریل 2018 در بورسا سپور حضور داشت و از جولای 2019 تا ژوئن 2022 سرمربی لو آور فرانسه بود. پل لو گن از بورسا سپور به دلیل کسب نتایج ضعیف و از لو آور به دلیل ناکامی در صعود به لیگ یک فرانسه اخراج شد. جالب اینکه سال بعد از اخراج این سرمربی لو آور به لیگ یک فرانسه صعود کرد.

پل لو گن با 1622 روز حضور در تیم ملی عمان، طولانی ترین روند مربیگری خود را تجربه کرده و همچنین با میانگین 1.9 امتیاز از هر بازی در لیون، موفق ترین دوران خود را سپری کرده است.

یک عضو هیات مدیره استقلال در گفتگو با خبرورزشی، توافق با پل لو گن فرانسوی را تایید کرد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

پل لوگن 60 ساله سکاندار استقلال می‌شود؟ 2