چهارشنبه 18 مهر 1403

پنجم آذر مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه در مرند برگزار می‌شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
پنجم آذر مرحله جدید رزمایش کمک مومنانه در مرند برگزار می‌شود

تبریز - ایرنا - فرمانده سپاه مرند گفت: تاکنون تعداد 19 هزار و 980 بسته کمک مومنانه توسط خیرین و اقشار مختلف مردم در این شهرستان توزیع شده و در روز پنج آذر نیز مرحله دیگر این رزمایش جهت کاهش مشکلات ناشی از آسیب‌های کرونا برگزار خواهد شد.

محمدرضا هنرور روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا با محوریت فضای مجازی برگزار می شود، گفت: تعداد 110 عنوان برنامه عمومی و هفت برنامه شاخص برای این هفته پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر ضرورت به حداقل رساندن دورهمی های خانوادگی گفت: در شرایط کرونایی نیز که امکان برگزاری برنامه ها بصورت جمعی امکان پذیر نیست، در خانه ها، هر خانواده به عنوان یک پایگاه بسیج در نظر گرفته شده تا پدران و افرادی که در جبهه ها حاضر بودند از خاطراتشان به جوانان بگویند.

فرمانده سپاه مرند در خصوص برنامه های هفته بسیج نیز خاطرنشان کرد: در این هفته علاوه بر دیدار با امام جمعه مرند، زنگ بسیج روز پنج آذر با هماهنگی آموزش و پرورش نواخته می شود و برنامه شاد نیز به مدت نیم ساعت به این موضوع اختصاص خواهد یافت.

وی اظهار کرد: در این هفته همچنین، در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، تیم های غربالگری و بهداشتی در پایگاه های مقاومت تشکیل می شود.

هنرور گفت: پخش و بارگذاری برنامه صدای بسیج در فضای مجازی، برگزاری یادواره های شهدا بصورت مجازی، پخش مصاحبه و زندگینامه شهدا، برگزاری کارگاه های مجازی کاهش آسیب های اجتماعی و مسابقات فرهنگی از متن وصیت نامه شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله دیگر برنامه های گرامیداشت هفته بسیج در مرند است.

وی افزود: همچنین در هفته بسیج، گروه های جهادی و آمران به سلامت در مراکز پر تراکم شهرستان حاضر شده و با اهدای ماسک مردم را به رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق خواهند کرد.

فرمانده سپاه مرند در ادامه ضمن اشاره به برگزاری جشنواره مالک اشتر با حضور شورای فرماندهی گفت: در هفته بسیج همچنین در راستای محرومیت زدایی، 2 باب خانه مددجویی تحویل داده خواهد شد.

*س_برچسب‌ها_س*