یک‌شنبه 15 مهر 1403

پنج مصوبه مهم شورای انقلاب فرهنگی برای جذب دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
پنج مصوبه مهم شورای انقلاب فرهنگی برای جذب دانشجویان در دانشگاه فرهنگیان

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جایگاه معلم و تعلیم و تربیت جایگاه جدی در جمهوری اسلامی است گفت: دانشگاه فرهنگیان قطب تعلیم و تربیت کشور است و این دانشگاه یک دانشگاه در عرض دانشگاه‌های دیگر نیست. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جایگاه معلم و تعلیم و تربیت جایگاه جدی در جمهوری اسلامی است گفت: دانشگاه فرهنگیان قطب تعلیم و تربیت کشور است و این دانشگاه یک دانشگاه...

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جایگاه معلم و تعلیم و تربیت جایگاه جدی در جمهوری اسلامی است گفت: دانشگاه فرهنگیان قطب تعلیم و تربیت کشور است و این دانشگاه یک دانشگاه در عرض دانشگاه‌های دیگر نیست.

به گزارش عرشه آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در مراسم استقبال از نودانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان با تبریک سال تحصیلی جدید با بیان اینکه عزاداری با کار و تلاش و پیشرفت منافاتی ندارد، چراکه عزاداری ما حسینی است گفت: تاریخ معاصر ایران و جهان را خوب بخوانید، استعمار انگلیس علیه هندوستان را نیز بخوانید، چراکه زبان فارسی را به حاشیه کشاند و در کشورهای اسلامی تفرقه ایجاد کرد، همچنین تجزیه مناطق اسلامی توسط استعمار صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در جنگ اسراییل و غزه یکی از کشورهای معروف به روسیه رفت تا موشک بخرد درحالی که همین کشورها با صدام متعهد شده و به کشور ما حمله کردند؛ در این جنگ بچه‌های دبیرستانی حضور پیدا کردند و حتی به ما سیم خاردار هم نمی‌فروختند و دارای کمبودهایی بودیم افزود: امروز با یک اشاره، صهیونیست را موشک باران می‌کنیم و این نشانگر اقتدار موشکی و پدافندی ما است که مرهون رهبر انقلاب و شهداست.

خسروپناه با بیان اینکه در گذشته تحریم آنقدر گسترده بود که در برخی از عملیات‌ها لباس‌های نظامی موجود نبود، زنجیر برای بستن پلاک‌ها نداشتیم ادامه داد: قدر اقتدار امروز را بدانید؛ اقتدار نظامی، موشکی، تسهیلاتی، ناوها و ماهواره افزایش پیدا کرده است که مرهون رهبر فرزانه انقلاب هستیم. رهبر انقلاب رژیم صهیونیستی را با موشک بالستیک تهدید می‌کند. اگر الان اقتدار موشکی داریم، حاصل تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی است، چراکه همه این اوامر به پشتیبانی علم و فناوری صورت گرفته است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه دانشجویی که در دانشگاه درس می‌خواند محصول مدارس و آموزش و پرورش ماست و معلمان محصول دانشگاه فرهنگیان هستند، اقتدار علم و فناوری امروز یک ساحت آن ساحت نظامی است گفت: جایگاه معلم و تعلیم و تربیت جایگاه جدی در جمهوری اسلامی است و دانشگاه فرهنگیان قطب تعلیم و تربیت کشور است و این دانشگاه یک دانشگاه در عرض دانشگاه‌های دیگر نیست بلکه قطب تعلیم و تربیت است.

خسروپناه با بیان اینکه تعلیم و تربیت کشور باید حکمت‌محور و خردورزانه باشد افزود: حکمت گوهر رسالت انبیاست؛ اولویت شورای عالی انقلاب فرهنگی تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان است و اخیرا پنج مصوبه درخصوص دانشگاه فرهنگیان در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است؛ یکی از این بندها به‌کارگیری دانشجویان نخبه و دیگری به‌کارگیری جذب استعدادهای برتر در دانشگاه فرهنگیان است.

خسروپناه با بیان اینکه همانطور که در دولت شهید رییسی اولویت‌مان تعلیم تربیت بوده و هم‌اکنون هم در دولت آقای پزشکیان ادامه دارد عنوان کرد: هیئت مرکزی دانشگاه فرهنگیان مستقل و در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شده است. اگر هر کسی در مسیر تمدن توحیدمحور، با نگاه توحیدی قدم بردارد، خدا به آن اخلاص می‌دهد.

منبع: ایسنا --> هم اکنون دیگران می خوانند

بیشتر بخوانید