جمعه 25 خرداد 1403

پورسلمان: حمایت نشویم فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود / نیاز به بودجه 32 میلیاردی داریم

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
پورسلمان: حمایت نشویم فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود / نیاز به بودجه 32 میلیاردی داریم

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اگر در سال 1402 حمایت انجام نشود نه تنها فرصت کسب سهمیه از دست می‌رود بلکه شمشیربازی به یک رشته عادی و یک رشته‌ای که در آن هیچ اتفاقی نمی افتد، تبدیل می‌شود.

- اخبار ورزشی -

علیرضا پورسلمان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص فشردگی برنامه‌های شمشیربازی با توجه به توزیع سهمیه المپیک از طریق رنکینگ جهانی و لزوم اعزام شمشیربازان به این مسابقات و همچنین ضرورت حمایت از این رشته اظهار داشت: اگر در سال 1402 حمایت انجام نشود نه تنها فرصت کسب سهمیه از دست می رود بلکه شمشیربازی به یک رشته عادی و یک رشته‌ای که در آن هیچ اتفاقی نمی افتد، تبدیل می‌شود. قطعا حمایت مالی هم کمک می‌کند که سهمیه بگیریم و هم وضعیت تیم را در اذهان عمومی تغییر دهیم.

وی در ادامه افزود: قول می‌دهیم اگر حمایت شویم و برنامه تدارکاتی ما انجام شود، هم کسب سهمیه داشته باشیم و هم مدال المپیک.

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: در این مورد یک مثال بزنم. بازادزه، شمشیرباز گرجستانی کسی بود که در رده جوانان با محمد فتوحی، محمد رهبری و مجتبی عابدینی در کلاس a در تهران مسابقه می‌داد در این مسابقات ما همیشه مدال می‌گرفتیم و او در 16 نفر و یا 8 نفر حذف می‌شد. امروز او بعد از یک سال در اروپا و برگزاری اردوی بلند مدت برنامه‌های تدارکاتی خوبی که داشته مدال جهانی می‌گیرد و این شمشیرباز اهل گرجستان از شانس‌های کسب مدال در المپیک است.

وی خاطرنشان کرد: نباید شمشیربازی ما از گرجستان عقب بیفتد و ما تلاش می‌کنیم جایگاه خود را حفظ و ارتقا دهیم تا در نهایت این تلاش‌ها منجر به مدال شود.

پورسلمان در پاسخ به این سوال که شمشیربازی چه مقدار از بودجه خود را در سال 1401 دریافت کرده و چه میزان بودجه برای سال پیش‌رو نیاز دارد، گفت: در سال 1401 از کمیته تمام و وزارت 70 درصد گرفتیم. ما با برنامه عملیاتی پیش می‌رویم و نباید چشم بسته پیش برویم. طبق برنامه‌ریزی‌ها برای هر سه اسلحه 32 میلیارد تومان نیاز داریم و برای سابر برنامه داریم تا هم از بودجه کمیته ملی المپیک و هم وزارت ورزش دریافت کنیم و خودمان هم آورده داشته باشیم تا موفق باشیم.

انصراف فرانسه از میزبانی جام جهانی شمشیربازی به دلیل حضور روسیه و بلاروس