یک‌شنبه 16 اردیبهشت 1403

پویش «مسجد آمر» به 170 مسجد مشهد رفت + عکس

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
پویش «مسجد آمر» به 170 مسجد مشهد رفت + عکس

حجت‌الاسلام مهدی عسکرآبادی مسئول قرارگاه امر به معروف امام خامنه‌ای و مجری طرح «مسجد آمر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان خراسان رضوی، 2 سال پیش شورای امر به معروف مساجد را تشکیل داد که به آن شورا پیشنهاد شد، شنبه‌های هرهفته، در مساجد، امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار قرار گیرد.

170 مسجد به پویش «مسجد آمر» پیوستند

وی افزود: الحمدلله آرزوی دیرینه احیای فریضه عظیم امر به معروف در مساجد با اجرای این طرح در پویش مردمی شنبه‌های امر به معروفی به فرماندهی ائمه غیور جماعات و حمایت مؤمنین سلحشور در حال تحقق است.

عسکرآبادی با اشاره به اینکه پویش شنبه‌های امر به معروف و نهی از منکر اواخر مرداد در مشهد آغاز به کار کرد، گفت: از مردادماه تاکنون در 170 مسجد به صورت حضوری بعد از نماز ظهر و نماز مغرب اجرای این پویش تشریح شده است. در مساجد با حضور امام جماعت، نخبگان فکری و فرهنگی جلساتی برگزار می‌شود و این طرح تبیین می‌شود. برای 180 امام جماعت نیز در سطح استان، حکم شورا زده شده است.

تشریح طرح «مسجد آمر» در محله خواجه ربیع مشهد

امام جماعت هر شنبه احکام امر به معروف و نهی از منکر را بیان می‌کند

مسئول قرارگاه امر به معروف امام خامنه‌ای گفت: در این پویش ابتدا بناست فرهنگ‌سازی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر صورت گیرد و آیات و روایات این فریضه اسلامی، مانند نماز برای مردم تشریح شود تا با این آیات و روایات آشنا شوند و به ضرورت آن پی ببرند. امام جماعت روزهای شنبه در رسالت ذاتی خود، احکام امر به معروف و نهی از منکر را بیان می‌کند و بعد از نماز نیز مشکلات و مسائل روز شهر و منطقه خود را بررسی می‌کند.

وی ادامه داد: در مرحله بعدی بناست معروف و منکر در هر محله، منطقه، استان و در نهایت کشور شناسایی شود و در مساجد برای بحث درباره آن برنامه‌ریزی و عملیات کنند. در قالب برگزاری مسابقه هم می‌توان آموزش‌های بیشتری به افراد داد.

 بررسی مشکلات محلات سیس آباد و پنج تن با حضور مسئولان در قالب طرح «مسجد آمر»

در مرحله عملیات، تذکر لسانی برای رفع منکرات و مشکلات را آغاز خواهیم کرد

عسکرآبادی تصریح کرد: کتاب درسنامه‌ای برای اجرای این پویش تولید شده است که در اختیار مساجد قرار می‌گیرد و روزنامه دیواری نیز به عنوان «مسجد آمر» بناست تولید شود تا در تابلو اعلانات نصب شود.

مسئول قرارگاه امر به معروف امام خامنه‌ای ادامه داد: در مرحله عملیات، تذکر لسانی انجام خواهد شد که به صورت فردی و جمعی خواهد بود تا مشکلات و نقایص مختلف برطرف شود. هدف غایی ما رفع نقایص و مشکلات در جمهوری اسلامی برای زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) است.

برگزاری نشست هم‌اندیشی برای برگزاری طرح «مسجد آمر»

تمام مساجد کشور می‌توانند «مسجد آمر» شوند

وی در پایان خاطرنشان کرد: در مشهد 150 مسجد، در استان خراسان رضوی 2500 مسجد و در خراسان بزرگ بالغ بر 10 هزار مسجد فعال است که بنا داریم در مراحل مختلف این مساجد، مجری اجرای پویش «مسجد آمر» شوند. در سامانه masjedona.ir/masjedamer، این پویش قرار گرفته است که مساجد می‌توانند گزارش فعالیت خود در خصوص این فعالیت را ثبت کنند. همچنین «سامانه سو» نیز در خراسان رضوی راه‌اندازی شده است تا مردم منکرهایی را که مشاهده می‌کنند، ثبت کنند. این گزارش‌ها به ادارات مربوطه ارسال می‌شود که آن‌ها وظیفه دارند، سریعاً رسیدگی کنند.

مسئول قرارگاه امر به معروف امام خامنه‌ای در پایان خاطرنشان کرد: تمام مساجد کشور که تمایل به اجرای این پویش را دارند می‌توانند از طریق شماره تماس 09192944081 ارتباط بگیرند تا توضیحات و ملزومات لازم برای اجرای این طرح را دریافت کنند.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

عفاف و حجاب

مسجد مسجد آمر امر به معروف و نهی از منکر مشهد مهدی عسکرآبادی این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
پویش «مسجد آمر» به 170 مسجد مشهد رفت + عکس 2
پویش «مسجد آمر» به 170 مسجد مشهد رفت + عکس 3
پویش «مسجد آمر» به 170 مسجد مشهد رفت + عکس 4
پویش «مسجد آمر» به 170 مسجد مشهد رفت + عکس 5