شنبه 29 اردیبهشت 1403

پویش «نه به اعدام»، قطعه‌ای از پازل جنگ روانی دشمن است

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
پویش «نه به اعدام»، قطعه‌ای از پازل جنگ روانی دشمن است

برزگر کارشناسی سیاسی گفت: راه‌اندازی پویش «نه به اعدام» قطعه کوچکی از پازل جنگ روانی دشمن است و فضاسازی و مظلوم‌نمایی‌ها نیز در راستای همین جنگ است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد برزگر در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به راه‌اندازی پویش «نه به اعدام» توسط غربگرایان و عده‌ای از سلبریتی‌ها گفت: راه‌اندازی این پویش قطعه کوچکی از پازل جنگ روانی دشمن است و فضاسازی و مظلوم‌نمایی برای افرادی که اقدام به چاقوکشی و قمه‌زنی کرده‌اند و جامعه را به ناامنی کشانده‌اند در راستای همین جنگ روانی دشمن است.

این کارشناس سیاسی ادامه داد: فضاسازی دشمن در مقابل اعدام قاتلان و قمه‌کشان در جنگ روانی از آن به عنوان «روایت از پله دوم» یاد می‌شود، به این معنی که به اصل و پله اول داستان و اینکه چرا قوه قضائیه حکم به اعدام فردی صادر کرده است اشاره نمی‌شود و ماجرا از جایی که به نفع دشمن هست و از پله دوم روایت می‌شود.

وی افزود: دشمن با مظلوم‌نمایی‌، فضای سازی و ایجاد جنگ روانی بدون اینکه اشاره‌ای به چاقوکشی و قاتل بودن افرادی چون محسن شکاری کند به دنبال این است که جمهوری اسلامی را سرکوبگر و دیکتاتور و ناقض حقوق بشر نشان دهد.

این تحلیلگر سیاسی عنوان کرد: در حالی که برخی از سلبریتی‌ها چون علی دایی به پویش نه به اعدام پیوستند و هم راستا با اهداف دشمن حرکت می‌کنند اما تناقض را در عملش و در مواجه با سارق گردنبندش که فیلم آن نیز در فضای مجازی وجود دارد می‌توان مشاهده کرد که حاضر به بخشش این سارق نیست و به صراحت اعلام می‌کند که این اتفاق ممکن بود برای فرد دیگری اتفاق بیفتد و این سارق جامعه را ناامن می‌کند.

برزگر تصریح کرد: در حالی که دشمن می‌خواهد نشان دهد که اعدام حکمی منسوخ شده در جهان است در کشورهایی چون آمریکا پلیس آن‌قدر قدرت دارد که به محض اینکه احساس کند از طرف فردی امنیتش به خطر افتاده است شلیک می‌کند و دیگر کار به دادگاه و صدور حکم نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه همه دنیا با ناامنی اجتماعی برخورد می‌کند، افزود: پلیس آمریکا اعلام کرده از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون بیش از 730 نفر فقط توسط پلیس امریکا کشته شدند و دیگر ماجرا به دادگاه کشیده نشده و یا نخست وزیر انگلیس چند روز پیش در دیدار با فرماندهان پلیس این کشور اعلام کرد که در مبارزه با ناامنی و اغتشاش از حمایت کامل دولت برخوردار هستند.

این کارشناس سیاسی با بیان اینکه امنیت عمومی یک جامعه خط قرمز هر کشوری است، گفت: ماده 279 قانون مجازات اسلامی صراحتا می‌گوید که هر کسی در خیابان به قصد جان، مال یا ناموس کسی اسلحه بکشد به گونه‌ای که موجب ارعاب جامعه و نگرانی مردم از ناامنی شود حکم محارب را دارد و حکم محارب نیز اعدام است و قاضی نیز طبق همین مستندات و اعتراف خود این افراد از جمله محسن شکاری حکم قانونی را برای او جاری کرده است.

برزگر جهاد تبیین و روشنگری را در مقابل جنگ روانی دشمن ضروری دانست، و تصریح کرد: متاسفانه در زمینه روشنگری و جهاد تبیین در مقابل فضاسازی‌های دشمن در کشور ما کم کاری رخ داده است و اقداماتی که انجام شده است در مقابل سرمایه‌گذاری دشمن ناچیز است و جامعه آن طور که باید و شاید آگاه نمی‌شود.

انتهای پیام /