یک‌شنبه 27 خرداد 1403

پیام مسکو به ایران پس از شهادت ابراهیم رئیسی

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
پیام مسکو به ایران پس از شهادت ابراهیم رئیسی

دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه هم اکنون در ایران اتفاق نظر وجود دارد که روابط با فدراسیون روسیه باید رو به رشد باشد، تاکید کرد: مسکو از تهران در این لحظه سخت حمایت می‌کند.

سخنگوی کاخ کرملین با اشاره به تداوم حمایت مسکو از تهران در شرایط سخت اخیر پس از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور ایران و هیات همراه وی، گفت: روسیه پس از درگذشت (شهادت) ابراهیم رئیسی در کنار مردم ایران ایستاده است.

پسکوف در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مسکو متقاعد شده است که اجماع کاملی بین مقام‌های ایران برای توسعه بیشتر روابط دو جانبه با فدراسیون روسیه وجود دارد و در تهران اتفاق نظر وجود دارد که روابط با مسکو باید در جهت صعودی و رو به رشد باشد.

آندری فورسنکو دستیار علمی رئیس‌جمهور روسیه پس از امضای دفتر یادبود شهادت ابراهیم رئیسی و دیگر شهدای سانحه هوایی، گفت: روسیه در این حادثه تلخ، یک دوست خوب خود را از دست داد.

فورسنکو که روز پنجشنبه در اقامتگاه سفارت ایران در روسیه حضور یافته بود، در نشستی با سفیر کشورمان افزود: حادثه بالگرد، بسیار تلخ بود اما بر این باور هستیم که ملت ایران از این مقطع حزن و اندوه به شکل مناسبی عبور خواهند کرد.

شهید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهور اسلامی ایران عصر یکشنبه (30 اردیبهشت 1403) در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و به همراه حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و دیگر همراهان شهید شد.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.