شنبه 14 مهر 1403

پیام‌های نماز نصر

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
پیام‌های نماز نصر

حقیقتا هر گوشه‌اش زبان گویای فتح و فریاد ظفر و گشایش داشت؛ نمازی حیرت‌افزا که چشم‌های دنیا را پر کرد و امیدها بر جان‌ها نشاند.

به گزارش مشرق، محسن مهدیان طی یادداشتی نوشت: عجیب نمازجمعه تهران باشکوه و باهیبت بود و چه عنوانی دقیق‌تر و پرمعناتر از نماز نصر!؟ حقیقتا هر گوشه‌اش زبان گویای فتح و فریاد ظفر و گشایش داشت؛ نمازی حیرت‌افزا که چشم‌های دنیا را پر کرد و امیدها بر جان‌ها نشاند.

این نماز، تاریخی شد. رسانه‌های دنیا نتوانستند از این خروش شورآور به‌سادگی عبور یا آن را سانسور کنند. حتی رسانه‌های ضدانقلاب فرصت نکردند از این نمایش انسجام و مبارزه قلب واقع بسازند و انگشت به دهان مقابل مردم ایران زبان به کام گرفتند.

از این نماز باید گفت؛ از حقایق پرروزنه به روزها و امیدها که نباید از کنار آن گذشت‌...

یکم. غوغای تصاویر پرشکوه نمازجمعه، آن‌هم بعد از عملیات موشکی درخشان، یک پیام روشن داشت و آن اینکه سوخت این موشک‌ها گرمای ولایت است؛ ولایت به همان معنایی که رهبرانقلاب در خطبه‌ها فرمودند. ولایت یعنی وحدت و انسجام مردم با هم؛ چنان‌که اتصال مردم به ولی نیز از همین جنس و معناست. خلاصه اینکه پرتاب این موشک‌ها پیش از آنکه به ضرب شست سرداران نظامی باشد، به اراده مقتدر مردمی است.

دوم. نمازجمعه تهران پیام هیبت و اقتدار داشت؛ هم برای دیوان و ددان خون‌آشام و هم برای دوستان جان در جبهه مقاومت. بعد از ترور بی‌شرمانه سیدالشهدای لبنان، این مانور مردمی ضرورت داشت. تا چشم کار می‌کرد، نور بود که پاشیده‌اند؛ صفوفی به‌هم‌پیوسته و یکپارچه از مردم مومن که آمده‌بودند تا بگویند اهل ایستادگی و مبارزه‌ایم؛ نه از آوای وحش اهریمن هراس داریم و نه در نصرت مجاهدین عالم کم و کسر خواهیم گذاشت.

سوم. پیام‌های نهفته در متن خطبه‌ها نیز چشمه جوشان امیدواری بود. مصائب و تلخی‌ها و رنج‌ها و غم‌های یک سال گذشته نیاز به این طنین تکان‌دهنده پدرانه و نفس قرآنی داشت که بدانید و به‌خاطر بسپارید که اگر در این راه مصمم و منسجم باشید، رحمت الهی شما را فرا خواهد گرفت و تمام خلقت یارای شما خواهد بود. مظلوم را نصرت داده‌اید و خدا را نصرت بخشیده‌اید و قطعا و یقینا رحمت و نصرت حق با شماست، عزیز، شمایید نه آن گرگ‌صفت‌ها در سرای جباران.

چهارم. برای عموم مردم نیز پیام داشت؛ برای آنها که فرصت نکردند و شرایط حضور را به هر دلیل در نماز تهران نداشتند؛ حتی برای آنها که دل‌شان با دوست نیست، هرچند با دشمن هم نیست. خیلی ساده فرمود: دشمن ملت ایران همین دشمن فلسطین است. برای هر ملت یک نسخه پیچیده‌اند. اگر آنجا موفق شوند، به اینجا می‌رسند. پس باید پشت هم باشیم.

پنجم. برای گذرگاه تاریخ نیز پیام داشت. تاریخ بداند این ملت چهل و اندی سال قیام و مقابل همه سختی‌ها مقاومت کرده است. قیام این مردم برای دفاع از مظلوم در اقصی نقاط دنیاست. فرقی هم بین مسلمان و غیر آن نیست. این مردم هستند تا درس بزرگی به تاریخ بدهند و آن‌هم نمایش روشن از سمت و سوی درست و غلط تاریخ است. با فروغستان جمهوری اسلامی، هرکس در هرجای این عالم نمی‌تواند خنثی و بی‌تفاوت باشد. زیر روشنایی این تیغه آفتاب دوراه بیشتر پیش‌رو نیست؛ یا برحق هستید یا باحق.

این نماز نصر را فراموش نخواهیم کرد.