جمعه 14 اردیبهشت 1403

پیشرفت راه آهن رشت_کاسپین به 95 درصد رسید

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
پیشرفت راه آهن رشت_کاسپین به 95 درصد رسید

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشرفت راه آهن رشت_کاسپین به 95 درصد رسیده است که تا پایان امسال با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.

خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل و نقل کشور گفت: راه آهن رشت _ کاسپین به عنوان یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه آهن کشور به شمار می‌رود و نقش بسیار موثری در حوزه ترانزیت کالا در بخش ریلی کشور دارد که تا به امروز پیشرفت 95 درصدی داشته است و تا پایان سال با حضور رئیس جمهور به بهره برداری می‌رسد.

به گفته وی پروژه بعدی ریلی کشور که به پیشرفت 92 و نیم درصدی رسیده است راه آهن اردبیل است که تمام تلاش خود را برای اتمام آن تا پایان سال انجام می‌دهیم. اما اگر این پروژه تا پایان سال به بهره‌برداری نرسد اوایل سال آینده افتتاح می‌شود چراکه این پروژه در مسیر صعب العبور و کوهستانی قرار دارد.

خادمی اظهار کرد: 80 درصد از هدف گذاری صورت گرقته برای تکمیل پروژه‌های ریلی محقق شده است و با تکمیل مسیر راه آهن رشت - کاسپین به طول 37 کیلومتر شاهد تکمیل بخشی از کریدور ترانزیتی شمال_ جنوب خواهیم بود‌.

او گفت: احداث 18 دستگاه تقاطع و پل بزرگ و 243 آبرو در این مسیر کوتاه یکی از اقدامات قابل توجه در توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی