جمعه 14 اردیبهشت 1403

پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت / توئیت آقای نماینده بازار را بهم ریخت

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت / توئیت آقای نماینده بازار را بهم ریخت

دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود در محدوده 2 میلیون و 300 هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

بورسی‌ها در روز سه‌شنبه با استقبال معاملات روبرو هستند، زیرا شاخص کل بورس تهران در چهار روز گذشته به صورت متوالی افزایش یافته است. برای پیش‌بینی روند بازار سهام امروز، به عملکرد بازار در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. در روز دوشنبه، شاخص کل به 3 هزار و 922 واحد رسید و شاخص کل هم‌وزن نیز به 4 هزار و 321 واحد افزایش یافت. همچنین، شاخص کل فرابورس نیز 39 واحد بالا رفت و شاخص هم‌وزن فرابورس با 956 واحد افزایش داشت.

بیشترین افزایش قیمت

روز دوشنبه در بورس شرکت سیمرغ (سیمرغ)، شرکت داروسازی کوثر (دکوثر) و شرکت تامین سرمایه نوین (تنوین) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت سپیدار سیستم آسیا (سپیدار)، شرکت ویتانا (غویتا) و شرکت توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی (مفاخر) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس نمادهای خلنت (شرکت لنت ترمز ایران)، سدور (شرکت سیمان دورود) و شاملا (شرکت معدنی املاح ایران) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار)، شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان (وگستر) و شرکت مجتمع صنعتی آرتا ویل تایر (پارتا) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در معاملات دوشنبه، 104 نماد صف خرید داشتند و 45 نماد با صف فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با رشد 5.5 درصدی نسبت به روز کاری قبل به 287 میلیارد تومان افزایش یافت و مجموع ارزش صف‌های فروش نیز با کاهش 32 درصدی به 175 میلیارد تومان رسید.

پیش بینی بورس امروز

دیروز شاخص بورس برای چهارمین روز صعود کرد و موقعیت خود در محدوده 2 میلیون و 300 هزار واحدی را تثبیت کرد. نمادهای بوعلی، فملی و نوری بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

به علاوه، برای سومین روز متوالی پول حقیقی به بازار وارد شد. نمادهای کاما، واعتبار، کیا، تنوین، نوری، صبا، خاهن، وبملت، خکاوه و فالوم بیشترین ورود سرمایه را داشتند.

خبر خوب اینکه در مجموع سه روز اخیر بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه حقیقی وارد بازار شده است و نکته هشدار آمیز اینکه روند آن نزولی بوده و دیروز به 42 میلیارد تومان کاهش یافت.

با این همه، مازاد تقاضا در معاملات دیروز سیگنال مثبتی برای معاملات سه‌شنبه است. ناظران معتقدند روند کلی بازار مثبت است اما دور از انتظار نیست که پس از چند روز صعود متوالی شاهد تعدیل و اصلاح نیز باشیم و طبعاً تعدیل به معنای شکل گیری روند ریزشی نیست.

در مقابل، دیروز در میان فعالان بازار سرمایه توئیت کریمی قدوسی، نماینده مجلس، دست به دست می‌شد که موجب نگرانی بخشی از سهامداران و معامله گران بازار شده است. توئیتی که در آن تلویحاً از توانایی ساخت بمب هسته‌ای در یک هفته صحبت کرده است. کریمی قدوسی نوشته: «در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله می‌باشد.»

با توجه به تنش‌های اخیر میان جمهوری اسلامی ایران و رژیم اسرائیل، این نگرانی وجود دارد که بار دیگر احتمال شعله ور شدن آتش درگیری نظامی بالا برود.

پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت / توئیت آقای نماینده بازار را بهم ریخت 2
پیش بینی بورس امروز 4 اردیبهشت / توئیت آقای نماینده بازار را بهم ریخت 3