پنج‌شنبه 19 مهر 1403

پیش‌بینی قیمت سکه پس از سقوط فرمانده واگنرها

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
پیش‌بینی قیمت سکه پس از سقوط فرمانده واگنرها

اقتصادنیوز: شب گذشته خبر آمد که فرمانده واگنرها در یک سانحه هوایی کشته شد؛. برخی از معامله گران تصور می کنند با بالا رفتن تنش بین واگنرها و روسیه این احتمال وجود دارد که قیمت سکه و دلار مانند اوایل تیر ماه صعودی شود.

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز گذشته با وجود ثبات نسبی قیمت دلار از مرز 28 میلیون تومان عقب نشینی کرد و در حدود 27 میلیون و 900هزار تومان معامله شد.

آنطور که برخی از معامله گران مدعی هستند، روند کاهشی قیمت سکه در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب هم ادامه پیدا کرد و فلز گران بهای داخلی به نزدیک مرز مقاومتی 27 میلیون و 800هزار تومان برگشت.

در شرایط فعلی اگرچه قیمت اونس طلا به یک قدمی مرز 1900 دلار نزدیک شده اما گفته می شود که قیمت دلار در معاملات پشت خطی چهارشنبه شب بر روی پله اول کانال 49هزار تومان ایستاد.

برخی از سکه بازان می گویند با توجه به اینکه قیمت سکه امامی در مرز حساسی قرار دارد؛ در صورتی که نرخ دلار روز پنجشنبه از کانال 49هزار تومان عقب نشینی کند این امر ممکن است زمینه ساز برگشت سکه به سمت نیمه کانال 27میلیون تومان شود.

با این حال عده ای دیگر باور دارند تا زمانی که سکه بالای مرز مقاومتی 27 میلیون و 800 هزار تومان قرار دارد احتمال نزول معنادار قیمت سکه دور از انتظار است.

چهارشنبه شب رسانه ها اعلام کردند بر اثر سقوط یک فروند هواپیما در شمال روسیه، 9 نفر به همراه «پریگوژین» فرمانده گروه واگنر کشته شدند.

روزنامه فایننشیال تایمز انگلیس به نقل از کانال تلگرامی واگنر نوشت: هواپیما در اثر شلیک پدافند هوایی روسیه سرنگون شد.

اوایل تیر ماه سال جاری بود که با خبر ناآرامی در روسیه و کودتای گروه شورشی واگنر قیمت دلار و سکه در تهران بیش جهش قابل توجهی را ثبت کرد.

برخی از فعالان بازار با اشاره به این خبر می گفتند اگر تنش بین گروه واگنر و نیروهای روسی بالا بگیرد احتمال رشد هیجانی قیمت دلار و سکه در داخل ایران وجود دارد.

همچنین بخوانید