دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

پیش بینی مهم از قیمت خودرو / دلار اثر خود را گذاشت

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پیش بینی مهم از قیمت خودرو / دلار اثر خود را گذاشت

قیمت خودرو امروز، جمعه 7 اردیبهشت 1403 به دلیل تعطیلی، بدون هیچ تغییری باقی می‌ماند. اما در طی هفته‌ی گذشته، قیمت خودروها چگونه تغییر کردند؟ همچنین، در دومین هفته اردیبهشت 1403، بازار خودرو چه روندی را سپری می کند؟

با توجه به تعطیلی بازار خودرو در روز جمعه، 7 اردیبهشت 1403، قیمت خودرو امروز تغییری نکرده است. اما در طول هفته گذشته، قیمت خودروها تحت تأثیر تغییرات کمی قرار گرفته‌اند و اغلب خودروها به صورت اندکی کاهش یافته‌اند.

نرخ دلار که مهم‌ترین محرک بازار خودرو محسوب می‌شود، در طول هفته اخیر با شیب جزئی، کاهشی شد که همین موضوع عامل افت قیمت ناچیز خودروهای داخلی و مونتاژی بود.

قیمت خودروهای داخلی

کوییک S دنده‌ای با مدل 1403 یکی از ارزان‌ترین هاچ‌بک‌های بازار داخلی به شمار می‌رود که نسبت به روز شنبه این هفته، چهار میلیون تومان ارزان‌تر شد و به نرخ 441 میلیون تومان رسید.

شاهین G با مدل 1403، سدان لوکس تولیدی شرکت سایپا، افت قیمت به نسبت بالایی را از نسبت به ابتدای هفته تجربه کرد. این خودرو 20 میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با 760 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس بنزینی از رقبای پژو پارس در بین محصولات ایران خودرو است که در کمال تعجب، افزایش قیمت داشت. این خودرو با رشد 15 میلیون تومانی طی یک هفته به قیمت 775 میلیون تومان رسید.

پژو پارس LX TU5 یکی از محصولات محبوب بازار داخلی به شمار می‌رود که با افت‌وخیزی که در طول هفته داشت، سرانجام با همان نرخ 886 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

قیمت خودروهای مونتاژی

جک J4 آپشنال ارزان‌ترین خودرو مونتاژی کرمان‌موتور است که از ابتدای روند معاملات شنبه 35 میلیون تومان ارزان‌تر شده و با 870 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

ام‌وی‌ام X33 کراس یکی از جدیدترین محصولات مدیران خودرو و فیس‌لیفت X22 Pro به شمار می‌رود که تنها پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشته و با یک میلیارد و 90 میلیون تومان معامله می‌شود.

جک S5 نیوفیس یکی از محبوب‌ترین محصولات کرمان موتور محسوب می‌شود. این کراس‌اوور افت 10 میلیون تومانی را از ابتدای هفته به ثبت رساند و با قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم نیو 5 نفره یکی از کراس‌اوورهای محبوب بهمن موتور است که این محصول نیز همانند دیگر خودروهای بازار 30 میلیون تومان ارزان‌تر و با نرخ یک میلیارد و 940 میلیون تومانی هفته گذشته به فروش می‌رسد.

پیش بینی قیمت خودرو در هفته آینده

عمادالدین جعفری، کارشناس بازار خودرو بیان کرد: افت‌وخیز نرخ ارز و شرایط به نسبت ناپایدار اقتصادی، باعث شد تا بسیاری از مصرف‌کنندگان و افرادی که به فکر سرمایه‌گذاری در بازار خودرو هستند، برای خرید خودرو دست نگه دارند. اگرچه نرخ ارز و به تبع از آن، قیمت خودرو هم بالا رفته است، اما در بازار هیچ اتفاقی مبنی‌بر رونق دوباره مشاهده نمی‌شود.

وی افزود: به نظر می‌رسد که این رکود همچنان ادامه‌دار باشد و می‌توان این نوید را داد که بازار خودرو حداقل تا چند ماه آینده، بازاری برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود. چرا که سرمایه‌گذاران متوجه شدند که بازار خودرو، فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست. هفته آینده نیز به نظر می‌رسد که رکود فوق، ادامه‌دار باشد و تنها شرکت‌های خودروساز هستند که می‌توانند با راه‌اندازی فروش اقساطی، خریداران را به سمت خود جذب کنند.

پیش بینی مهم از قیمت خودرو / دلار اثر خود را گذاشت 2