یک‌شنبه 15 مهر 1403

پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین 1403 / اسنپ هم وارد عمل شد!

وب‌گاه گسترش مشاهده در مرجع
پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین 1403 / اسنپ هم وارد عمل شد!

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیش فروش بلیت اتوبوس از 20 روز قبل از اربعین دستورالعمل آن آماده و ابلاغ می شود اظهار کرد: تپسی و اسنپ به کمک جابجایی زائران اربعین خواهند آمد.

داریوش امانی، مسئول ذیربط، در جمع خبرنگاران اعلام کرد که از ابتدای سال جاری تا پایان خرداد ماه، 4.5 میلیون تن ترانزیت کالا در کشور انجام شده است. این رقم نشان‌دهنده رشد 70 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. همچنین وی گفت که در سال گذشته، 147 میلیون تن جابجایی کالا از طریق ترانزیت جاده ای در کشور صورت گرفته است.

او با تاکید بر اینکه جابجایی کالا رشد محسوسی نسبت به سال‌های قبل از آن داشت و دلیل اصلی آن انجام توافق با کشورهای همسایه بود ادامه داد: یکی از ماموریت های اصلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نگهداشت 230 هزار کیلومتر راه های اصلی شریانی و روستایی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته 515 میلیون تن جابجایی کالا در کشور انجام شد که رشد 10 درصدی نسبت به سال 1401 داشت.

وی با اشاره به اینکه برآورد کارشناسی ارزش راه های کشور حدود 7 هزار همت است خاطرنشان کرد: در سه ماهه نخست امسال نیز رشد 4.5 درصدی در جابجایی کالا با جابجایی 145 میلیون تن بار به ثبت رسید.

امانی با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسی در کشور که پس از پاندمی کرونا این بخش بسیار آسیب دید، گفت: با وجود این مشکلات سال گذشته 148 میلیون جابجایی مسافر در کشور انجام شد که نسبت به سال 1401 رشد 18 درصدی داشت.

وی اضافه کرد: در موضوع جابجایی زائرین اربعین نیز با وجود اعلام نیاز به هفت ناوگان اتوبوسی، اما سال گذشته یکی از بهترین سال‌های برگزاری اربعین بود.

امانی اظهار داشت: در سه سال گذشته 33 هزار ناوگان جدید باری وارد کشور شد و علاوه بر آن واردات 2 هزار دستگاه ناوگان اتوبوسی دنبال می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش فروش بلیط اتوبوس از 20 روز قبل از اربعین دستورالعمل آن آماده و ابلاغ می شود. اما آنچه که مشخص است این است که قیمت بلیت اتوبوس افزایش می یابد.

او در ادامه گفت: باید در ایام برگشت زائران که 3 روز آخر می شود از هر ظرفیتی استفاده کنیم و زائران را به داخل کشور بیاوریم. بنابراین از تپسی و اسنپ هم استفاده خواهد شد.

امانی با بیان اینکه 6 هزار اتوبوس کمبود داریم ادامه داد: مصوبه 1401 و 1402 را برای واردات اتوبوس داشتیم که به وزارت راه و شهرسازی اجازه می داد اتوبوس زیر 5 سال وارد کند. اما متاسفانه از 2000 دستگاه تنها 70 دستگاه وارد شده است‌.

پیش فروش بلیط اتوبوس اربعین 1403 / اسنپ هم وارد عمل شد! 2