سه‌شنبه 17 مهر 1403

چشم البرز به شکوفایی اقتصادی در زمینه صنایع دستی خشک شد / جشنواره گذر هنری؛ مرهمی بر زخم های فرهنگی کلانشهر کرج

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
چشم البرز به شکوفایی اقتصادی در زمینه صنایع دستی خشک شد / جشنواره گذر هنری؛ مرهمی بر زخم های فرهنگی کلانشهر کرج

علی فلاحی گفت: با توجه به مشکلاتی که به واسطه مهاجرت پذیری دامنگیر استان البرز می شود، هنر می تواند التیامی برای درد های کلانشهر کرج باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مدیر فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور درباره برگزاری جشنواره گذر هنری در پارک ایران کوچک کرج، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: البرز مهد بسیاری از هنرمندان طراز اول کشوری و بین المللی است.

علی فلاحی ارتقاء فعالیت های هنری را زمینه کاهش آسیب های اجتماعی دانست و افزود: با توجه به مشکلاتی که به واسطه مهاجرت پذیری دامنگیر استان البرز می شود، هنر می تواند التیامی برای درد های کلانشهر کرج باشد. وی مشارکت سازمان های مردم نهاد را در راستای به حداقل رسیدن معضلات موثر ارزیابی کرد و اظهار داشت: در جشنواره گذر هنری کرج، هنرمندان در زمینه چرم و ساخت کیف های دستی، نقاشی و گرافیک شناسایی می شوند. فلاحی با اشاره به فروش صنایع دستی هنرمندان توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج برای حمایت از آنها اشاره و تصریح کرد: قریب به 50 گروه هنری از این جشنواره استقبال کرده اند. وی گفت: در این گذر های هنری کارگاه های آموزشی هنری و نشاط اجتماعی در نظر گرفته شده است تا بتوانیم هنرمندانی که در مناطق مختلف شهرستان کرج و استان البرز پراکنده هستند گرد هم آمده و آثار هنری خود را در معرض دید عموم بگذارند. فلاحی با اشاره به اینکه سازمان فرهنگی - اجتماعی شهرداری کرج برای شناسنامه دار کردن آثار هنرمندان اقدام کرده است، گفت: در جشنواره گذر هنری؛ 10 هفته در پارک ها و بوستان های سطح کرج، به شهروندان خدمات ارائه می شود. وی اشتغال و کارآفرینی را مهم ترین هدف جشنواره مذکور اعلام کرد و افزود: تبلیغات محیطی توسط شهرداری کرج انجام شده است تا مردم با آثار هنری آشنا شده و بازار فروش صنایع دستی جشنواره گذر هنری افزایش یابد. فلاحی با اشاره به اینکه شهرداری کرج درصدد کارآفرینی و ایجاد درآمد پایدار برای هنرمندان است، خاطر نشان داشت: بتوانیم در بحث کارآفرینی و درآمد پایدار برای هنرمندان صنایع دستی اقدام خواهیم کرد. وی اقدامات جزیره ای دستگاه ها را مهم ترین عامل عدم حمایت مالی از هنرمندان دانست و درباره بهره وری از اقتصاد در آمد زایی صنایع دستی، گفت: متاسفانه استان البرز تا کنون به شکوفایی اقتصادی در زمینه صنایع دستی نرسیده است. فلاحی با اشاره به اینکه میراث فرهنگی می تواند محور شکوفایی اقتصادی در البرز باشد و دیگر دستگاه ها از آن حمایت کنند، افزود: این روند موانعی که بر سر راه صنایع دستی وجود دارد را تا اندازه ای برطرف می کند. وی ادامه داد: گام دوم انقلاب اسلامی یک رویکرد کارآمد برای تمام مسئولین و هنرمندان خواهد بود و راهبردهای آن بسیاری از مشکلات هنری را مرتفع می کند. جوانان هنرمند باید مطالبه گر بوده و از نهادهایی که دارای زیرساخت های هنر هستند احقاق حق کنند. مدیر فرهنگی و هنری مجمع ملی جوانان کشور در خاتمه خاطر نشان داشت: مسئولین شهری و هنرمندان استان برای توسعه اقتصاد هنر، عرصه را خالی نکنند چرا که با کمک و همراهی جوانان در بستر هنر می توانیم شهری با نشاط اجتماعی داشته باشیم.

انتهای پیام /