سه‌شنبه 10 مهر 1403

چشم انداز ایزوایکو درمنطقه

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
چشم انداز ایزوایکو درمنطقه

دربازدید حجت الاسلام رستاخیز امام جمعه جزیره هرمز و سرهنگ سالاری، فرمانده سپاه این جزیره، از مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران (ایزوایکو)، بر اهمیت نقش این مجتمع در اقتصاد دریا محور و لزوم توجه بیشتر مسئولان به این صنعت راهبردی تأکید شد.

دنیای اقتصاد - بندرعباس - سلمان ضربی مدیرعامل مجتمع ایزوایکو در این بازدید گفت: از دو سال گذشته تمام تمرکز ما بر تولید و اشتغال‌زایی است و هدفمان این است که ایزوایکو را از رکود و ناپایداری خارج کرده و آن را به یک برند برتر در منطقه تبدیل کنیم.

وی افزود: در سال های گذشته نه تنها بدهی‌های ده سال گذشته را تسویه کردیم، بلکه توانستیم حقوق و مزایای همکاران را به‌موقع و بدون تأخیر پرداخت کنیم. وی گفت: ما در راستای سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران درجهت رونق اقتصادی و تولید گام برداشته‌ایم.

مدیر عامل مجتمع ایزوایکواظهارداشت: ما بر این باوریم که تمرکز بر تولید و اشتغال کلید موفقیت ماست. وظیفه ما تلاش در زمینه تولید است و در این مسیر با تحمل و صبر پیش رفته‌ایم.

امام جمعه جزیره هرمز نیز گفت: مجتمع ایزوایکو، یک ظرفیت ملی است که باید در کشور مورد استفاده قرار گیرد. همه مسئولین باید به مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران توجه ویژه‌ای داشته باشند. حجت الاسلام رستاخیز افزود: زمانی که از ظرفیت‌های داخلی به نحو احسن بهره‌برداری کنیم آینده درخشانی در انتظار ماست و منابع متعلق به مردم است و باید به بهترین شکل استفاده شود.

وی گفت: امیدواریم نگاه ویژه دولت به این مجتمع محقق شود و شاهد تحولی اساسی در این حوزه باشیم. امام جمعه جزیره هرمز در ادامه به فرمایشات مقام معظم رهبری درباره اهمیت اقتصاد دریا محور اشاره کرد و افزود: مجتمع‌هایی همچون ایزوایکو مصداقی از سیاست‌های کلی نظام هستند که توسط مقام معظم رهبری در راستای توسعه اقتصاد کشور، به ویژه در حوزه دریا محور، مطرح شده‌اند