دوشنبه 28 خرداد 1403

چمران: از کاندیداتوری زاکانی اطلاع ندارم

وب‌گاه الف مشاهده در مرجع
چمران: از کاندیداتوری زاکانی اطلاع ندارم

رئیس شورای شهر تهران درباره احتمال کاندیداتوری زاکانی شهردار تهران در انتخابات ریاست جمهوری گفت: از کاندیداتوری آقای زاکانی اطلاع ندارم و در این باره با من صحبتی نشده است اما کاندیداتوری او نیازی به استعفا ندارد.

به گزارش تسنیم، مهدی چمران پیش از آغاز دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در ابتدا دکتر اردکانی رئیس سازمان آب و فاضلاب استان تهران در صحن شورا حضور پیدا می‌کند و در خصوص مسائل آب و فاضلاب شهر تهران، بویژه بودجه‌ای که در اختیار آنها با مصوبه شورا قرار می‌گیرد توضیحاتی ارائه خواهد کرد.

وی افزود: ما یک تبصره داریم که هر ساله آن را تمدید می‌کنیم تا از محل آن، درآمدهایی برای سازمان آب و فاضلاب برای انجام پروژه‌ها تامین شود. رئیس سازمان آب و فاضلاب فهرست این پروژه‌ها را اعلام می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: دستور بعدی جلسه اصلاحیه پایش نماهای شهر تهران است. از دوره چهارم کمیته‌های نما را در شهرداری‌ها مستقر کردیم تا نماهایی که طراحی می‌شود توسط عده‌ای از اساتید دانشگاه و نمایندگانی از شورا و معاونت شهرسازی شهرداری بررسی شوند و اگر مشکلی داشته باشد آن مشکلات را مرتفع می‌کنند.

چمران گفت: 4 مورد حسابرسی داریم که این موارد هم مطرح خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد تاکسی‌های اینترنتی بویژه تاخیرهایی که در ارائه خدمات در هنگام نزولات آسمانی دارند، گفت: ما چون در عملکرد تاکسی‌های اینترنتی هیچ دخالتی نداشتیم نمی‌توانیم در این خصوص اظهارنظر داشته باشیم. وزرات کشور به عنوان یک صنف به آنها پروانه داده است و کار خودشان را انجام می‌دهند. وزارت کشور هم اعلام کرده که این تاکسی‌ها باید زیر نظر شورای شهر باشد جاهای دیگر هم این اظهار نظر را کردند. نرخ وسایل نقلیه را باید شورای شهر تعیین کند و سایر مسائل آن نیز باید زیر نظر شهرداری باشد. امیدواریم این کار انجام شود. اگر ما در این زمینه خیلی اصرار داشته باشیم که اینها باید زیر نظر ما باشد شاید برخی‌ها فکر کنند می‌خواهیم امپراتوری‌مان را توسعه دهیم. در حالیکه اینگونه نیست، باید نظارت‌ها دقیق‌تر باشد و برنامه‌ها صورت بپذیرد و مشکلات کمتر پیش بیاید که امیدواریم این کار عملیاتی شود.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که با گذشت دو سال از هک شدن سامانه‌های شهرداری تهران وضعیت این سامانه‌ها به چه نحو است؟ گفت: تلاش زیادی شد که این سامانه‌ها را اصلاح کنند و با احتیاط‌های فراوان کار پیش می‌رود. در این زمینه دستگاه‌های امنیتی هم حضور دارند و با همکاری آنها این برنامه‌هایشان را دنبال می‌کنند. اما به اعتقاد من هنوز نتوانستند آنچه را که نیاز شهرداری تهران است را به خوبی انجام دهند و انتظارمان بیش از این است.

وی افزود: اپلیکیشن شهرزاد، یک اپلیکیشن بسیار قوی و پیشرفته است و امیدواریم بتواند جایگزین دیگر سامانه‌ها شود و همه نیازمندی‌ها را برطرف بکند.

چمران در خصوص احتمال کاندیداتوری علیرضا زاکانی در انتخابات ریاست جمهوری و آیا برای انتخابات استعفا می‌دهد یا خیر، گفت: برای ریاست جمهوری نیاز به استعفا نیست. حتی رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهور و حتی اگر رئیس جمهور نیز باشد نیاز به استعفا ندارند. از کاندیداتوری آقای زاکانی اطلاع ندارم و در این باره با من صحبتی نشده است.