پنج‌شنبه 19 مهر 1403

چهار شکارچی خرگوش در ابهر دستگیر شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار شکارچی خرگوش در ابهر دستگیر شدند

زنجان - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ابهر از توابع استان زنجان گفت: چهار شکارچی متخلف به جرم شروع به شکار از سوی محیط‌بانان و با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان دستگیر شدند.

محمدهادی کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی گزارش همیاران محیط زیست محلی، مبنی بر پروژکتور کشی و شروع به شکار غیرمجاز در مسیر روستای ازناب، کلنگرز و رازبینبا کلانتری 12 اثیرالدین ابهر هماهنگی شد تا این شکارچیان متخلف دستگیر و به دست عدالت سپرده شوند.

وی اظهار داشت: حوالی ساعت 3:30 بامداد محیط بانان در اراضی روستای کلنگرز از توابع بخش مرکزی شهرستان ابهر چهار شکارچی متخلف را در حین پروژکتورکشی، شروع به شکار در فصل و ساعت ممنوعه شب و همچنین شلیک 2 تیر به سمت حیات وحش، آنها را طی عملیات تعقیب و گریز به دام انداختند.

کاظمی تصریح کرد: از درون خودروی این شکارچیان غیرمجاز دستگیر شده یک قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی ته پر تک لول تاشو مدل چخماقی ساخت ترکیه کالیبر 12 و یک دستگاه پروژکتور به دست آمد.

وی افزود: یکی از متخلفان، بومی منطقه و سه نفر دیگر نیز غیر بومی بودند که پس از تشکیل و تکمیل پرونده به منظور اعمال قانون به مراجع قضایی این شهرستان معرفی شدند.

شکار هر راس خرگوش چهار میلیون و 500 هزار ریال تعیین شده است که شکارچیان متخلف در صورت شکار هر خرگوش باید این میزان مبلغ را به نوان ضرر و زیان به طبیعت باید به حساب محیط زیست وارد کنند و از جنبه عمومی جرم نیز قاضی رسیدگی کننده به پرونده باید رای و نظر دهد.

*س_برچسب‌ها_س*