چهارشنبه 18 مهر 1403

چهار هزار یتیم در زنجان زیر پوشش کمیته امداد هستند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
چهار هزار یتیم در زنجان زیر پوشش کمیته امداد هستند

زنجان - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: در زمان حاضر بیش از چهار هزار یتیم و فرزند محسنین در این استان زیر پوشش کمیته امداد هستند.

هدایت صفری روز دوشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران افزود: امیدواریم در ماه مبارک رمضان با جذب حامیان جدید ضمن افزایش سرانه فرزندان مشمول، بتوانیم خدمات اثربخشی در راستای رفع مشکلات و نیازهای ضروری خانواده‌های ایتام و محسنین ارائه کنیم.

وی با بیان اینکه طرح "محسنین" شامل حمایت از کودکان با سرپرست ناتوان است، اظهار داشت: در زمان حاضر حدود یک هزارو 400 کودک حایز این شرایط در استان فاقد حامی هستند.

صفری گفت: همه ساله با آغاز هفته اکرام ایتام کمیته امداد با ایجاد پایگاه های جذب حامی در امامزاده‌ها، مساجد وحسینیه ها در سطح استان به جذب حامی برای ایتام و فرزندان محسنین اقدام می کند، اما امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اصول فاصله گذاری اجتماعی، کمیته امداد ساز و کاری را فراهم کرده تا مردم و خیران و نیک اندیشان بتوانند از روش های غیرحضوری و الکترونیکی نسبت به ثبت درخواست و حمایت از ایتام و فرزندان محسنین اقدام کنند. مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: مردم نیک‌اندیش، خیران، اصناف، بازاریان، بنگاه‌های اقتصادی، جامعه پزشکان و کارکنان کلیه دستگاه‌های اجرایی برای مشارکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند با استفاده از روش های غیرحضوری، از طریق ارسال عدد 1 به سامانه 3000333324، مراجعه به آدرس اینترنتی ekram.emdad.ir و یا تماس با ستاد اکرام ایتام کمیته امداد استان از طریق تلفن 02433786602 و یا با حضور در کلیه دفاتر این نهاد درسراسر استان برای مشارکت در این طرح خداپسندانه اعلام آمادگی کنند. وی با بیان این که در طرح اکرام ایتام و محسنین حامیان با دریافت شماره کارت‌بانکی اختصاصی وجوه اهدایی خود را به‌صورت مستقیم به‌حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌کنند، افزود: در طرح اکرام ایتام و محسنین، حامیان می توانند با تقبل حداقل مبلغی به صورت ماهانه حمایت یک یا چند فرزند یتیم یا محسنین را عهده دار و از برکات این کار ارزشمند و الهی بهره مند شوند.

گفتنی است بیش از 28 هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر 55هزار نفر از خدمات کمیته امداد امام خمینی در قالب کمک معیشت بگیر و غیر کمک معیشت بگیر در استان زنجان بهره مند هستند.

*س_برچسب‌ها_س*