شنبه 14 مهر 1403

چه تعداد ایستگاه زلزله‌نگاری در کل کشور نصب شده است؟

خبرگزاری تسنیم مشاهده در مرجع
چه تعداد ایستگاه زلزله‌نگاری در کل کشور نصب شده است؟

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور، در خصوص نصب ایستگاه‌های زلزله‌نگاری در کشور توضیح داد.

- اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمدحسن نامی؛ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران که صبح امروز در قالب دوازدهمین شنبه امید و افتخار با حضور علیرضا زاکانی، مهدی چمران و پرویز سروری رئیس و نایب‌رئیس شورای شهر تهران که در محل ساختمان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه در 8 سال گذشته شاهد طرح‌های زیربنایی نبوده‌ایم و خوشبختانه با ورود دولت جدید و البته مدیریت شهری در شهر تهران، اقداماتی در ارتباط با طرح‌های زیربنایی آغاز شده است که کار بسیار ارزنده‌ای محسوب می‌شود.

وی ضمن تشکر از شورا و شهرداری تهران تصریح کرد: اقداماتی در حوزه طرح‌های زیربنایی آغاز شده است که می‌تواند برای شهر تهران موثر و مفید باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور در آیین افتتاح و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه از 56 مورد مخاطرات جدید و سوانح انسان‌ساز بیشتر موارد در کشور ما به وقوع پیوسته است، گفت: سیلاب، سیل، آتش‌سوزی، فرونشست، خشکسالی، ریزگرد و... از جمله این مخاطرات طبیعی و سوانح انسان‌ساز هستند که ما با آنها در کشور روبرو بوده و هستیم.

تهران تا سال 1410 به عنوان کلانشهر الگوی جهان اسلام معرفی می‌شود

نامی با بیان اینکه سه گسل در شهر تهران وجود دارد که باید به آن توجه شود، گفت: گسل شهرری، گسل مرکزی و مشاع سه گسلی است که در شهر تهران قرار دارد و در فرآیند ساخت‌وسازها باید به این موضوع توجه شود.

وی با طرح این پرسش که چگونه می‌توان از مخاطرات بلایا بویژه زلزله بکاهیم، تصریح کرد: استفاده از مصالح ساختمانی مناسب و متناسب برای حداقل زلزله‌های 8 ریشتری که می‌تواند مخاطرات زلزله را کاهش دهد که البته شهرداری تهران در این حوزه اخیرا توجه ویژه‌ای را به ساخت و ساز و استفاده از مصالح مناسب داشته است و این کار شدنی است و باید به آن توجه شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در طول 220 سال گذشته حداقل 6 زلزله بالای 7 ریشتری در کشور ثبت شده است، گفت: ما در کل کشور 130 ایستگاه زلزله‌نگاری داریم که نیاز ما 1400 ایستگاه زلزله‌نگاری است و باید به این رقم در کشور برسیم.