یک‌شنبه 8 مهر 1403

چین ماهواره جدید رصد منابع را به فضا فرستاد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
چین ماهواره جدید رصد منابع را به فضا فرستاد

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، چین روز گذشته یک ماهواره جدید رصد منابع از مرکز «تایووان» در استان شانشی در شمال این کشور در مدار زمین قرار داد.

این ماهواره ساخته شده توسط آکادمی فناوری فضایی چین در مدار سنکرون خورشیدی کار خواهد کرد و یک دوربین نزدیک مادون قرمز و یک دوربین طیفی و یک دوربین مادون قرمز حمل می کند.

یک ماهواره دیگر با همین کارکرد به نام «ZY-1 02D» در 12 سپتامبر 2019 به مدار فرستاده شد. این دو ماهواره منبع شبکه‌ای را تشکیل خواهند داد تا نیاز فعلی به داده‌های سنجش از دور با وضوح متوسط در نظارت و بررسی منابع طبیعی، اکتشافات معدنی و پایش محیط زمین شناسی را برطرف کنند.

آنها همچنین خدماتی را برای بخش‌هایی مانند کاهش بلایا، حفاظت از محیط زیست، توسعه مسکن، حمل و نقل و کشاورزی ارائه خواهند کرد.

موشک حامل «لانگ مارچ - 4 سی» همچنین یک ماهواره متعلق به دانشکده 101 پکن را به مدار فرستاد؛ ماهواره متعلق به این دانشکده محموله‌هایی مانند دوربین تصویربرداری کوچک، تجهیزات پردازش هوشمند و تجهیزاتی برای انجام آزمایشات بر روی تولید ترموالکتریک نیمه رسانا را حمل می‌کند.

انتهای پیام /

*س_ شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید _س* این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید چین ماهواره فناوری موشک این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است