پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

ژاپنی‌ها با مدفوع گاو موتور موشک راه‌اندازی کردند!

وب‌گاه خبر آنلاین مشاهده در مرجع
ژاپنی‌ها با مدفوع گاو موتور موشک راه‌اندازی کردند!

مهندسان ژاپنی با موفقیت یک موتور موشک فضایی را آزمایش کردند که با مدفوع گاو کار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک استارت آپ ژاپنی به نام Interstellar Technologies Inc، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت توانسته است موتور موشک فضایی ZERO را در یک آزمایش 10 ثانیه‌ای در هوکایدو، شمالی ترین استان جزیره ژاپن، راه اندازی کند و نیرو دادن به موتور موشک با استفاده از بیومتان مایع است که از فضولات گاو از مزارع لبنیات هوکایدو به دست می‌آید.

بیشتر بخوانید:

وحشت شدید آمریکا و کره جنوبی از این هواپیمای مخوف آقای «اون»!

ویدئویی که در X دست به دست می‌شود، نشان می‌دهد که موتور موشک روشن می‌شود و یک جریان بسیار داغ از شعله آبی و افقی را شکل می‌دهد. این شرکت که قصد دارد آزمایش‌های بیشتری را در ماه ژانویه انجام دهد، موشک را برای پرتاب ماهواره‌ها به مدار پایین زمین مورد استفاده قرار خواهد داد.

این واقعیت که این موتور با سوخت حاصل از فضولات گاو کار می‌کند، در واقع یک نقطه عطف قابل توجه است، زیرا نگرانی‌هایی را که منتقدان درباره موشک‌های فضایی و سفرهای خارج از سیاره مطرح کرده اند، برطرف می‌کند.

در حال حاضر، تجهیزات تجاری اسپیس ایکس، که ناسا برای پرتاب به آن متکی است، موشک فالکون 9 است که با سوخت ساخته شده از اکسیژن و نفت سفید کار می‌کند. انتشارات ناشی از پرتاب این موشک‌ها ممکن است دوده سیاه را در اتمسفر بالای سیاره ما به جا بگذارد و ذرات این پتانسیل را دارند که چندین سال در آنجا باقی بمانند. حضور آنها ممکن است به مشکل گرمایش جهانی ما بیافزاید و همچنین به لایه ظریف اوزون آسیب برساند.

منبع: futurism

بیشتر بخوانید:

اَبَرسربازهای چینی با تجهیزات مایکروسافت / عکس

گورستان بزرگ تانک‌های صدام حسین / عکس

آزمایش موفق سیستم موشک فریب لاکهید مارتین

227227

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1850512
ژاپنی‌ها با مدفوع گاو موتور موشک راه‌اندازی کردند! 2