جمعه 14 اردیبهشت 1403

ژاپن برای سومین بار پرواز به ماه را به تعویق انداخت

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
ژاپن برای سومین بار پرواز به ماه را به تعویق انداخت

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از فیس، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن ماموریت خود به ماه را برای سوین بار به نعویق انداخت و تاریخ جدیدی را برای آغاز این ماموریت اعلام نکرد.

«MHI Launch Services» یکی از توسعه دهندگان موشک، در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس گفت که این ماموریت لغو شد زیرا تایید شد که وجود باد در قسمت‌های بالای جو محدودیت‌های هنگام پرتاب را برآورده نمی کند.

هفته گذشته هند یک فضاپیما را در نزدیکی قطب جنوبی ماه فرود آورد که پیروزی تاریخی برای پرجمعیت ترین کشور جهان و برنامه فضایی کم هزینه آن بود. پیش از این، تنها ایالات متحده، روسیه و چین موفق شده بودند یک فضاپیما را در سطح ماه فرود آورند که هیچ یک در قطب جنوب نبود.

موفقیت هند چند روز پس از سقوط یک کاوشگر روسی در همان منطقه و چهار سال پس از شکست تلاش قبلی هند به دست آمد. ژاپن نیز سال گذشته تلاش کرد تا یک کاوشگر ماه به نام اوموتناشی را که با استفاده از آرتمیس1 ناسا حمل می‌شد فرود بیاورد، اما مأموریت اشتباه انجام شد و ارتباطات از بین رفت.

در ماه آوریل، استارت آپ ژاپنی «آی اسپیس» در تلاشی بلندپروازانه برای تبدیل شدن به اولین شرکت خصوصی که بر روی ماه فرود آمد، شکست خورد و پس از آنچه شرکت آن را فرود سخت نامید، ارتباط خود را از دست داد.

ماموریت مون اسنایپر به این دلیل نامیده می شود که آژانس فضایی ژاپن قصد دارد آن را در فاصله 100 متری (330 فوت) از یک هدف خاص در ماه فرود بیاورد که بسیار کمتر از برد معمول چندین کیلومتر است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

ماهنامه پاسدار اسلام

ماموریت مون اسنایپر ژاپن ماموریت به ماه این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
ژاپن برای سومین بار پرواز به ماه را به تعویق انداخت 2