سه‌شنبه 10 مهر 1403

کابینه اسرائیل در حال فروپاشی است / بنی گانتس گزینه آمریکا برای جانشینی نتانیاهو

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کابینه اسرائیل در حال فروپاشی است / بنی گانتس گزینه آمریکا برای جانشینی نتانیاهو

حسن هانی زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره استعفای بنی گانتس عضو ارشد رژیم اسرائیل اظهار کرد: تعارض شدیدی بین اعضای کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو بر سر جنگ غزه به وجود آمده و خروج بنی گانتس عضو ارشد شورای جنگ کابینه رژیم صهیونیستی چالشی بزرگ و جدی برای نخست وزیر خواهد بود.

وی افزود: بیش از هشت ماه از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و اصرار نتانیاهو برای ادامه جنگ باعث آسیب جدی بر پیکره رژیم صهیونیستی شده است چرا که بیش از شصت میلیارد دلار هزینه جنگ به ارتش این رژیم تحمیل شده و این جنگ بیش دوهزار کشته و هفت هزار مجروح بر جای گذاشته است.

هانی زاده متذکر شد: این تعداد کشته طی 75 سال اخیر بی سابقه بوده و به نظر می‌رسد که رژیم صهیونیستی در حال ورود به یک چرخه فروپاشی است و از طرفی سقوط کابینه نتانیاهو نیز قطعی شده است و این امر به منزله فروپاشی این رژیم غاصب است.

کارشناس مسائل غرب آسیا تاکید کرد: اداره جنگ در غزه برای رژیم صهیونیستی سخت خواهد شد و به نظر می‌رسد که آمریکا و اروپا به شدت نگران شرایط داخلی اسرائیل هستند و بنی گانتس به عنوان یکی از ژنرال ها و سیاستمداران این رژیم گزینه مورد نظر آمریکا بای جانشینی بنیامین نتانیاهو است.

وی در پایان گفت: خروج بنی گانتس از کابینه بنیامین نتانیاهو سبب می‌شود تا اعضای هم حزب او نیز استعفا دهند و ائتلاف شکننده بنیامین نتانیاهو منحل می‌شود که این امر یک چالش سیاسی، امنیتی و نظامی برای رژیم صهیونیستی و شخص نتانیاهو تلقی می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی