شنبه 29 اردیبهشت 1403

کارنامه بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلویزیون

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلویزیون

احمد مهرانفر بازیگر ایرانی از بازی در سریال پایتخت مشهور شد و هم اکنون در فیلم انفرادی به عنوان یکی از نقش‌های اصلی به بازی پرداخته است.

احمد مهران‌فر بازیگر سینما تلویزیون و تئاتر متولد 10 خرداد 1354 است. مهرانفر مدرک کارشناسی بازیگری و کارشناسی ارشد کارگردانی را از دانشکده هنر‌های زیبا دریافت کرده است.

او برای اولین بار در فیلم نان، عشق و موتور 1000 در سینمای ایران ظاهر شد و پس از آن در فیلم‌های مختلف سینمایی و تلوزیونی به ایفای نقش پرداخت. اکنون فیلم سینمایی انفرادی به کارگردانی مسعود اطیابی درحال اکران است که احمد مهرانفر یکی از بازیگران اصلی این فیلم است.

مهرانفر در سینما

مهرانفر از سال 1380 تا کنون در فیلم‌های سینمایی نان، عشق و موتور 1000، عشق فیلم، شاعر زباله‌ها، آتش‌بس، اقلیما، تسویه‌حساب، حقیقت گمشده، استشهادی برای خدا، کلبه، عصر روز دهم، درباره الی، هیچ، اسب حیوان نجیبی است، ملاقات، یک عاشقانه ساده، بی‌خود و بی‌جهت، دربند، آینه شمعدون، ایران برگر، هفت ماهگی، زاپاس، راه رفتن روی سیم، ماجرای نیمروز، خجالت نکش، کاتیوشا، دینامیت، انفرادی، مرده خور، آهنگ دونفره، و 2888 به ایفای نقش پرداخته است که برخی از این فیلم‌ها هنوز اکران نشده اند.

حضور مهرانفر در تئاتر

مهران‌فر از سال 1378 اجرای حرفه‌ای تئاتر را آغاز و اجرای نمایش تئاتری را در کنار بازیگرانی مانند پرویز پرستویی، امیر جعفری، مهتاب نصیرپور و حبیب رضایی تجربه کرد و در تئاتر‌هایی همچون همه چیز درباره آقای ف، فنز، قهوه تلخ، شکلک، 17 دی کجا بودی؟ و... به ایفای نقش پرداخته‌است. همچنین مهرانفر نویسندگی و کارگردانی نمایش «ادیپ افغانی» محصول سال 1397 را نیز در کارنامه هنری خود ثبت کرده‌است.

شهرت توسط تلوزیون

احمد مهران‌فر با بازی در چند مجموعه تلوزیونی به ایفای نقش پرداخته که یکی از آن‌ها سریال پایتخت است. بیشتر شهرت او با نقش آفرینی در سریال پایتخت در نقش ارسطو است. او همچنین در سریال چک برگشتی به عنوان بازیگردان نقش داشت.

کارنامه جوایز احمد مهرانفر از سال 1389 تا کنون

احمد مهرانفر در سال 1389 نامزد دیپلم افتخار بهترین بازیگر مرد در بیست‌و‌نهمین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در عاشقانه‌ای برای سرباز وظیفه رحمت، در سال 1390 نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در سی‌امین دوره جشنواره فیلم فجر برای بازی در یک عاشقانه ساده، در سال 1391 نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی سیزدهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت 2، در سال 1392 نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی چهاردهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت 3، در سال 1395 برنده تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی شانزدهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت 4، نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد سینما در هفدهمین جشن حافظ برای بازی در ماجرای نیمروز، نامزد تندیس بهترین بازیگر نقش مکمل مرد در جشن سینمای ایران برای بازی در ماجرای نیمروز و در سال 1397 نامزد تندیس بهترین بازیگر مرد کمدی از هفدهمین جشن حافظ برای بازی در مجموعه پایتخت 5 شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلویزیون 2
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلویزیون 3
کارنامه بازیگری احمد مهرانفر از تئاتر تا سینما و تلویزیون 4