دوشنبه 2 مهر 1403

کارنامه مهارت برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت طراحی می‌شود

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کارنامه مهارت برای دانشجویان دانشگاه علم و صنعت طراحی می‌شود

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: کارنامه مهارت را برای دانشجویان ظرف مدت یک تا دو سال آینده از سوی دانشگاه طراحی خواهیم کرد که در آن تصویری جامع از مهارت‌ها و خلاقیت فرد ارائه خواهد شد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: کارنامه مهارت را برای دانشجویان ظرف مدت یک تا دو سال آینده از سوی دانشگاه طراحی خواهیم کرد که در آن تصویری جامع از مهارت‌ها و خلاقیت فرد ارائه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر داوود یونسیان در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که امروز (دوشنبه دوم مهرماه 1403) با حضور دکتر حسین افشین، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، اعضای هیئت رییسه و جمعی از اساتید دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، گفت: در مذاکره امروز با دکتر حسین افشین معاون علمی فناوری رییس جمهور قرار شد تا مرکز تحقیقات در حوزه سلامت و بهداشت راه اندازی شود و دکتر افشین حمایت خوبی را تقبل کردد. همچنین در مورد مجتمع فناوری دانشگاه نیز قول همکاری داده شد.

وی با اشاره به رقابت دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دانشگاه صنعتی شریف به عنوان دانشگاه های بزرگ صنعتی کشور گفت: دانشگاه های علم و صنعت و صنعتی شریف از نظر اعضای هیئت علمی تقریباً یکسان هستند اما اعضای هیئت‌علمی هر دو حدود 60 تا 70 نفر کمتر از دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

یونسیان درباره تعداد مقالات منتشر شده دانشگاه علم و صنعت در پایگاه اسکوپوس گفت: در سال‌های اخیر مقالات دانشگاه علم و صنعت روندی صعودی داشته است. دانشگاه علم و صنعت طی چند سال اخیر به دنبال همدلی و هم افزایی با سایر دانشگاه ها بوده است، جای افتخار دارد که در سال 2023 هر دو رقیب خود را پشت سر گذاشته است.

وی تصریح کرد: در مقالات یک درصد برتر نیازمند توجه ویژه هستیم. در مجلات 10 درصد برتر جلوتر از مابقی دانشگاه‌ها هستیم و در حال تحول به سمت مقالات کیفی‌تر هستیم.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به حمایت‌های مالی انجام شده در این دانشگاه گفت: 10 نوع گرنت مرجعیت علمی، تعمیر و تجهیز، آزمایشگاه مرکزی، پسا دکتری، استادیاران جدید الاستخدام، محققان پر استناد و... را در دانشگاه علم و صنعت طراحی کرده ایم که به اعضای هیئت علمی اختصاص داده می‌شوند..

وی درباره قراردادهای ارتباط با صنعت این دانشگاه گفت: در دانشگاه علم و صنعت 3 ماموریت ویژه فراملی را در حوزه اقلیم با همکاری ریاست جمهوری، انرژی با همکاری مپنا و وزارت نفت و سلامت با همکاری معاونت علمی پیش برده ایم‌.

یونسیان اضافه کرد: در حوزه آموزش دو گرنت را در مقطع تحصیلات تکمیلی طراحی کرده ایم. همچنین کارنامه مهارت را برای دانشجویان ظرف مدت یک تا دو سال آینده از سوی دانشگاه طراحی خواهیم کرد که در آن تصویری جامع از مهارت‌های فرد ارائه خواهد شد.

وی افزود: در حوزه فرهنگی سامانه جامعی مانند نگارستان در حوزه های استادان، دانشجویان و کارکنان طراحی کرده ایم که همانند سامانه گلستان است و تنها تفاوت آن این است که این سامانه مربوط به امور فرهنگی خواهد بود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در مورد زمین‌های دماوند و پردیس این دانشگاه توضیح داد: دانشگاه علم و صنعت سال ها برای بازپس گیری زمین های دماوند و پردیس با وزارت راه و شهرسازی چالش داشت، اما با حمایت‌های دکتر زلفی گل وزیر علوم دولت سیزدهم سند مالکیت زمین ها به اسم دانشگاه ثبت شد.