پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کارگران وکارمندان بهبودیافته ازکرونا نیازی به تست مجدد پی سی آر ندارند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کارگران وکارمندان بهبودیافته ازکرونا نیازی به تست مجدد پی سی آر ندارند

قزوین - ایرنا - معاون استاندار و فرمانده قرارگاه مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: کارگران و کارمندانی که آزمایش کرونای آنها مثبت شده است پس از بهبودی نیازی به گرفتن تست مجدد PCR "پی سی آر" ندارند و می‌توانند کارشان را ادامه دهند.

منوچهر حبیبی روز دوشنبه با اعلام این مطلب افزود: کارکنان و کارمندان در صورت داشتن علائم مشکوک مانند سردرد، عطسه، سرفه، تب، علائم گوارشی ابتدا باید به مراکز ویژه خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و در این مراکز فرآیند غربالگری، انجام آزمایش و یا نیاز به بستری شدن در بیمارستان انجام خواهد شد.

وی یادآورشد: بر اساس توصیه ها و تحقیقات پزشکی کارمندان و کارگرانی که به بیماری کرونا مبتلا می شوند، باید 14 روز در قرنطینه باشند و ارتباط خود را با دیگران قطع کرده و سعی کنند در محل کار حضور نیابند چرا که حضورشان به معنای تخلف است و مدیران دستگاه ها و واحدها از ورود کسانی که مبتلا به بیماری کرونا هستند ممانعت نمایند.

حبیبی با اشاره به اینکه این افراد باید 14 روز در قرنطینه باشند افزود: برخی از واحدهای تولیدی ظاهرا از کارمندان بهبود یافته کرونا تقاضای تست مجدد "پی سی آر" می کنند اما چنانچه این کارگران و کارمندان 14 روز را در قرنطینه بوده اند نیازی به این تست نیست و این امر از نظر دانشگاه علوم پزشکی کفایت می کند. به گفته فرمانده قرارگاه مقابله با کرونای استان قزوین، با تایید پزشک معتمد سازمان تامین اجتماعی، نیازی به تست مجدد کرونا نیست و چنانچه مبتلایان کرونا 14 روز در قرنطینه باشند می‌توانند در محل کار حضور یابند و لذا براساس نامه تامین اجتماعی و همچنین هماهنگی که با دانشگاه علوم پزشکی صورت گرفته است دیگر نیازی به گرفتن تست مجدد پی سی ار نیست.

حبیبی رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک را مهم‌ترین راهکار پیشگیری از کرونا در محیط‌های کاری عنوان کرد و گفت: هر فرد مبتلا به کرونا در صورت توجه نکردن به دستورالعمل های بهداشتی می‌تواند افرادی زیادی را درگیر کند.

به گفته وی مبنای آزمایش کرونا بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت PCR (پی سی آر) یا همان آزمایش ته حلق است و وقتی این آزمایش مثبت شد به طور قطعی می‌توان گفت فرد به کرونا مبتلاست.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*