شنبه 1 اردیبهشت 1403

کاظمی‌پور: استخدام قهرمانان ورزشی در دستور کار قرار دارد

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کاظمی‌پور: استخدام قهرمانان ورزشی در دستور کار قرار دارد

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: بانوان ورزشکار با اتکا به مهارت بالا و پرورش استعدادهای ورزشی در رقابت‌های ملی و بین‌المللی می‌درخشند که این مهم سرمایه با ارزشی برای ایران اسلامی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در حاشیه سفر 2 روزه وزیر ورزش در جریان دیدار با روسای هیات‌های ورزشی، مدیران و نخبه‌های ورزشی زن استان مرکزی در اراک، گفت: بانوان ورزشکار همواره در جریان فعالیت حرفه‌ای و قهرمانی با کمبود امکانات و اعتبارات مواجه بوده‌اند اما این معضلات هرگز سد راهشان نبوده و در میادین ورزشی ملی و بین‌المللی سرآمد و مطرح بوده‌اند.

وی توضیح داد: حوزه ورزش بانوان نیازمند تقویت ظرفیت استعدادیابی از پایه با کمک آموزش و پرورش است و در صورت تحقق این مهم گنجی حاصل می‌شود که با برنامه‌ریزی و مهارت‌ورزی مداوم به مدال‌آوری و رشد ورزش قهرمانی می‌انجامد.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان گفت: استان مرکزی باید در حوزه ورزش بانوان در شته‌های پایه و مادر همچون شنا، دومیدانی و آمادگی جسمانی سرمایه‌گذاری بیشتری داشته باشد.

کاظمی‌پور اظهار کرد: استفاده هدفمند از مدال‌آوران رشته‌های ورزشی و افراد صاحب تجربه حرفه‌ای در تربیت استعدادهای استان موضوعی است که باید جدی گرفته شود و انگیزش و زمینه لازم برای تحقق این مهم فراهم آید.

وی با تاکید بر لزوم حمایت اصولی از حوزه ورزش بانوان افزود: دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به باروری ظرفیت‌ها در هر حوزه دارد و باید از این فرصت به نفع ورزش بانوان نهایت بهره را گرفت.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: استان مرکزی به قهرمان‌پروری شهرت دارد که نمونه آشنای آن در عرصه ملی، امیرکبیر است و این ویژگی در حوزه ورزش بانوان نیز مشهود است و بانوان در رشته‌های مختلف با تقویت خودباوری می‌توانند بدرخشند.

کاظمی‌پور اظهار کرد: هر بار که ورزشکاری پرچم سه رنگ ایران اسلامی را بالا می‌برد گامی ارزشمند در حوزه عزتمندی ملی و جهانی برداشته و وظیفه وزارت ورزش ورزش و جوانان این است که با حمایت اصولی مسیر قهرمان پروری و درخشش حرفه‌ای بانوان ورزشکار را تسهیل کند.

وی گفت: مقوله استخدام قهرمانان ورزشی در دستور کار قرار دارد و همه تلاش به‌کار گرفته می‌شود تا در کوتاه‌ترین مدت این مهم در مراجع مربوطه مورد رسیدگی واقع شود.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه رشد ورزش قهرمانی در اولویت راهبردهای این وزارتخانه، افزود: حوزه زنان از این راهبرد برنامه‌ای مستثنی نیست و با عدالت محوری در این راستا گام برداشته می‌شود.

کاظمی‌پور حفظ حقوق بانوان ورزشکار را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: بانوان ورزشکار استان در 15 رشته سابقه ملی پوشی دارند و باید استعدادهای این حوزه‌ها و حقوق ورزشکاران به درستی شناخته و ارج نهاده شود.

وی اظهار کرد: استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت کشور نیاز است که واحدهای تولیدی آن در راستای مسئولیت‌پذیری اجتماعی کمک و پشتیبانی بیشتری را از ورزشکاران زن داشته باشند و آنان را در مسیر قهرمانی یاری دهند.

معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش و جوانان در پایان گفت: زنان ورزشکار چند برابر مردان برای قهرمانی تلاش دارند و با عملکرد خود در کسب مقام‌های جهانی استعداد و توانمندی خود را نشان می‌دهند.

بر اساس آمار موجود، اعتبار ورزش بانوان استان مرکزی در چهار سال اخیر حدود 15 میلیارد ریال بوده که این رقم در مقابل اعتبارات بخش ورزش مردان بسیار ناچیز است.

انتهای پیام