یک‌شنبه 8 مهر 1403

کالاهای انبار شده در مرز مهران به عراق منتقل شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کالاهای انبار شده در مرز مهران به عراق منتقل شدند

ایلام - ایرنا - مدیرکل گمرک استان ایلام گفت: فعالیت تجاری مرز مهران پس از سه ماه وقفه امروز دوشنبه 19 خردادماه از سر گرفته شد و بخشی از کالاهای انبار شده در این مرز به کشور عراق منتقل شدند.

روح الله غلامی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بعد از سه ماه تعطیلی مرز مهران بدلیل شیوع کرونا از امروز فعالیت تجاری مرز آغاز و روند خروج کالاهای دپو شده در پایانه تجاری آغاز شد و چهارشنبه هفته جاری نیز ادامه می یابد.

وی افزود: فعالیت رسمی گمرک از هفته آینده آغاز خواهد شد و بنابر رایزنی های انجام گرفته و موافقت طرف عراقی کامیون های ایرانی روزهای یکشنبه و چهارشنبه بارهای خود را در آنسوی مرز تحویل کامیون های عراقی می دهند.

غلامی یادآور شد: طبق توافق های انجام گرفته تعداد 250 کامیون در هر روز (روزهای یکشنبه و چهارشنبه) اجازه ورود به خاک عراق را دارند.

وی اضافه کرد: رایزنی ها برای افزایش تعداد روزهای تردد کامیون ها در مرز مهران با طرف عراقی ادامه دارد تا فعالیت این مرز به حالت عادی برگردد.

وی در مورد تمهیدات بهداشتی هم توضیح داد: رانندگان و تمام کسانی که در حمل و بارگیری کالاها نقش دارند زیر نظر کارشناسان شبکه بهداشت مهران پایش می شوند و همچنین تمام محوطه تجاری گمرک مهران به طور مرتب ضدعفونی و گندزدایی می شود ضمن اینکه با ایجاد حوضچه ضدعفونی و داکت گندزدا کامیون ها هنگام ورود گندزدایی می شوند.

به گزارش ایرنا، مهران جزو اولین مرزهایی بود که در اسفند ماه و در پی شیوع ویروس کرونا در کشور به حالت تعطیلی درآمد و حالا جزو آخرین مرزهایی است که بازگشایی می‌شود.

در این مدت رایزنی‌های مختلفی با طرف عراقی برای باز کردن این مرز انجام شده بود و امروز و فردا، وعده‌هایی بود که از طرف مسوولان عراقی هربار داده اما ابلاغ نمی‌شد.

حتی بارها خبر بازگشایی این مرز از برخی رسانه‌ها منتشر شد که فاصله آن تا تکذیب چند ساعت بیشتر نبود. نهایتا طرف عراقی وعده داد که فعالیت این مرز پس عید فطر به حالت عادی بازمی‌گردد؛ حالا پس از گذشت بیش از دو هفته از اتمام عید فطر، مرز مهران نهایتا از روز دوشنبه فعالیت تجاری خود را از سر گرفته است.

*س_برچسب‌ها_س*