سه‌شنبه 3 مهر 1403

کاهش تصادفات نیازمند کار فرابخشی است / فوت 20 هزار نفر

خبرگزاری مهر مشاهده در مرجع
کاهش تصادفات نیازمند کار فرابخشی است / فوت 20 هزار نفر

اراک - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کاهش تصادفات و مهار ترافیک نیازمند کار فرابخشی و برنامه ریزی مشخص است.

اراک - رئیس پلیس راهور فراجا گفت: کاهش تصادفات و مهار ترافیک نیازمند کار فرابخشی و برنامه ریزی مشخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید تیمور حسینی پیش از ظهر سه شنبه در نشست شورای راهبری تصادفات استان مرکزی با بیان اینکه در بحث تصادفات و حفظ ایمنی تردد اقدامات بیشتری نیاز است، افزود: علی رغم اقدامات صورت گرفته سال گذشته 20 هزار و 45 نفر در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

رئیس پلیس راهور فراجا افزود: کشور ایران 1.3 درصد جمعیت دنیا را دارد و عدد منطقی جان باختگان تصادفات نسبت به جمعیت باید 14 هزار نفر باشد بنابراین هر میزان آمار فوتی ناشی از تصادفات بالاتر از این رقم باشد می‌طلبد در خصوص مهار تصادفات تدابیر ویژه‌تری اندیشید.

سردار حسینی افزود: موضوع تصادفات و ترافیک یک مقوله چند بعدی است و برای مدیریت آن مؤلفه‌های فراوانی نقش دارند و نیاز به کار فرابخشی و جمعی است که باید با یک برنامه ریزی مشخص و با بهره گیری مؤلفه‌های سه گانه موضوع تصادفات را مدیریت کرد.

وی افزود: در دولت سیزدهم به ریاست شخص رئیس جمهور شورای ایمنی و راهبری تصادفات که سال‌های متوقف شده بود فعال شد و امید است این مهم در دولت چهاردهم نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: هم اکنون با توجه به فرایند کشور، بهبودی در وضعیت وسایط نقلیه کشور وجود ندارد و امید است است شاهد موفقیت در آینده نزدیک در حوزه مهار ترافیک باشیم.

سردار حسینی با اشاره به نقش مسئولان استانی در بحث ایمنی تردد و تصادفات گفت: به طور حتم موفقیت‌های کسب شده در استان مرکزی حاصل اراده و همراهی مسئولان است که جای تقدیر دارد و حمایت از این استان در بحث رفع تجهیزات، خودرو و نیروی انسانی حوزه ترافیک مورد توجه است.

کاهش تصادفات در گرو برون سپاری مأموریت‌های نظامی و انتظامی

وی نقش رانندگان و شهروندان در کاهش تصادفات را عامل مهمی عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت موجود و منابعی که در اختیار داریم به هر شکلی که راندمان کاری عواملی مانند شهرداری، پلیس، بخش درمان را حتی به دو برابر افزایش دهیم اما نمی‌توان امیدوار بود که خروجی خوبی داشته باشیم بنابراین استفاده از ظرفیت بخش خصوصی با توجه به شعار سال از سوی مقام معظم رهبری در این راستا ضروری است.

رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: در راستای کاهش تصادفات چاره‌ای جز برون سپاری مأموریت‌های نظامی و انتظامی نداریم که نیازمند کسب مجوز از ستاد کل بوده و امید است در سال جاری آغاز به کار مؤسسات را در قالب بخش خصوصی رقم بزنیم.

سردار حسینی ادامه داد: بخشی از مأموریت‌ها رسالت پلیس است و نباید نادیده گرفته شود و یک امر کاملاً پذیرفته و اثبات شده در دنیا این است که پیشگیری از تخلفات نیازمند افزایش هزینه‌های جرم است اما قطعیت مجازات در این خصوص اولویت دارد. وی با تاکید بر اصلاح و مدیریت تردد و مهار ترافیک گفت: باید اعتبار ویژه در حوزه‌های اصلی قرار گیرد تا به زودی عدد تصادفات را با توجه به سهم تصادفات به عدد 14 هزار برسانیم به گونه‌ای که در بازه 2 ساله این آمار را به زیر 15 هزار و حتی 10 هزار نفر کاهش داد.