پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کاهش جرایم مستلزم ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کاهش جرایم مستلزم ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی است

تبریز - ایرنا - سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان‌شرقی گفت: کاهش جرایم در حوزه‌های مختلف مستلزم ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح آگاهی افراد جامعه است.

به گزارش ایرنا، احمد موقری روز سه شنبه در نشست پیشگیری از وقوع جرم شهرستان اسکو با محوریت کنترل و کاهش خشونت، افزود: پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی نیازمند اطلاع رسانی بوه که در این خصوص می توان از ظرفیت سازمان ها و تشکل های مردم نهاد بهره مند شد.

وی اظهار داشت: در جامعه امروزی خواسته یا ناخواسته با جرایم و خشونت های مختلفی روبه رو هستیم که در راستای کنترل، کاهش و پیشگیری از وقوع جرایم و خشونت ها باید آسیب ها مشخص و مشکلات موجود ریشه یابی شود.

موقری با تاکید بر اشرافیت اطلاعاتی دستگاه ها در خصوص جرایم و موضوعات مورد نظر در راستای پیشگیری، ادامه داد: برای تحقق این هدف باید رسانه های گروهی نیز پای کار آمده و برای آگاهی دهی به آجاد مردم اقدام به انتشار اخبار و گزارش های متنوع نمایند.

وی بر اخذ اطلاعات از جامعه در رابطه با آسیب های اجتماعی تاکید و اضافه کرد: به منظور پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب های اجتماعی باید از طریق استفاده از ظرفیت های بسیج مردمی اقدامات مناسبی را انجام داد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اسکو نیز در این نشست لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی افراد آسیب پذیر و عوامل آسیب را مورد تاکید قرار داد. گفت: ارتقای سطح فرهنگی نیازمند همکاری تنگاتنگ از طرف دستگاه های اجرایی شهرستان است.

رحمان عبدی گلزار اظهار داشت: آگاهی دادن به خانواده ها و ارایه آموزش های مربوطه از دیگر موارد مورد نیاز برای ارتقای فرهنگی خانواده ها برای پیشگیری از انواع جرایم است.

*س_برچسب‌ها_س*