یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

کاهش دما در نیمه شمالی کشور / وقوع بارش خفیف و وزش باد شدید در برخی مناطق

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کاهش دما در نیمه شمالی کشور / وقوع بارش خفیف و وزش باد شدید در برخی مناطق

سازمان هواشناسی از کاهش دمای هوا در نوار شمالی کشور و بارش‌های خفیف و پراکنده در برخی مناطق خبر داد و برای شرق و جنوب‌شرقی به ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش بینی کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ براساس پیش بینی سازمان هواشناسی، آسمان بیشتر مناطق کشور تا پایان هفته جاری دارای جوی پایدار و صاف است که افزایش نسبی دما را شاهد خواهیم بود.

امروز و در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای ارتفاعات استان‌های هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی رشد ابر و بارش پراکنده و خفیف پیش بینی شده است. این شرایط طی سه روز آینده در ارتفاعات استان هرمزگان، البرز مرکزی و زاگرس مرکزی ادامه خواهد داشت. از امروز تا روز جمعه هفته جاری در نوار شمالی کشور، افزایش نسبی دما را خواهیم داشت. از بعد از ظهر روز جمعه این هفته و روز شنبه آینده با گذر امواج تراز میانی جو از شمال غرب کشور و نفوذ جریانات شمالی روی سواحل دریای خزر، در استان‌های واقع در سواحل دریای خزر، اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی افزایش ابر، رگبار باران، گاهی همراه با رعد و برق، وزش باد شدید موقت و کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. در دو روز آینده در برخی مناطق شرق و جنوب‌شرق کشور به ویژه منطقه زابل در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی همراه با خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد که باعث کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. دریای خزر از بعدازظهر جمعه مواج و متلاطم خواهد بود. آسمان تهران امروز صاف گاهی قسمتی ابری پیش‌بینی شده است که در ساعات بعد از ظهر غبار محلی درو از انتظار نیست. بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت 35 و 25 درجه است. شهرکرد امرو با کمترین دمای 8 درجه خنک‌ترین و اهواز با بیشترین دمای 47 درجه گرمترین مرکز استان خواهد بود. انتهای پیام