شنبه 8 اردیبهشت 1403

کاهش 6 درصدی ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کاهش 6 درصدی ماموریت‌های اورژانس در ایام نوروز

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش 6 درصدی مأموریت‌های اورژانس بودیم و در حال حاضر تعداد 26 هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور به صورت 24 ساعته مشغول خدمت رسانی هستند. وزیر بهداشت بیان کرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته تاکنون 182 هزار مأموریت...

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، بهرام عین اللهی وزیر بهداشت عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگاران عنوان کرد: در نوروز امسال شاهد کاهش 6 درصدی مأموریت‌های اورژانس بودیم و در حال حاضر تعداد 26 هزار نفر از عوامل اورژانس در سراسر کشور به صورت 24 ساعته مشغول خدمت رسانی هستند.

وزیر بهداشت بیان کرد: از 25 اسفند ماه سال گذشته تاکنون 182 هزار مأموریت توسط اورژانس در سراسر کشور انجام شده است.

وی افزود: 58 هزار بیمار توسط عوامل اورژانس در محل حادثه درمان شدند و 77 هزار نفر نیز توسط آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

عین اللهی با بیان اینکه در ایام نوروز امسال 2 میلیون و 700 هزار بیمار به بیمارستان‌ها مراجعه کردند افزود: از این تعداد 2 میلیون و 200 هزار نفر به صورت سرپایی خدمات درمانی دریافت کردند و 850 بیمار بدحال نیز احیای قلبی شدند و تعداد 470 هزار نفر نیز در بیمارستان‌ها و مراکز دربندی بستری شدند.

وزیر بهداشت و درمان ابراز کرد: در این مدت 116 هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های مختلف سراسر کشور صورت گرفته که 35 هزار جراحی اورژانسی بوده است.

وی عنوان کرد: 870 هزار تیم بازرسی در سراسر کشور در این ایام مشغول به فعالیت بودند که پس از بازرسی‌های صورت گرفته 2700 مرکز به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی توسط عوامل قضائی پلمپ شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در استان قم در ایام نوروز اورژانس به بیش از 3600 مصدوم جاده‌ای و شهری خدمات ارائه کرده که این آمار کاهش 10 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

عین اللهی افزود: در استان قم در ایام نوروز 9600 بیمار به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه کردند که 3800 نفر از آنان بستری شدند.

وزیر بهداشت عنوان کرد: تیم‌های بازرسی 5500 مورد بازرسی بر رعایت موارد بهداشتی در مراکز مختلف نظارت داشتند که 7 هزار تن مواد غذایی فاسد در این استان معدوم شده است.