یک‌شنبه 15 مهر 1403

کتاب «تربیت در افق عاملیت انسان» منتشر شد

خبرگزاری فارس مشاهده در مرجع
کتاب «تربیت در افق عاملیت انسان» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس، حدود دو سال پس از تألیف کتاب «عاملیت انسان، رویکردی دینی و فلسفی» که خسرو باقری استاد تمام فلسفه تعلیم و تربیت دانشگاه تهران و نظریه پرداز علوم انسانی اسلامی در آن مبانی نظری عاملیت انسان را به شکلی جامع تبیین کرد، کتاب اخیر را می‌توان نخستین و شاید مهمترین دلالت و کاربرد نظریه عاملیت انسان در یک حوزه تخصصی به شمار آورد.

فهرست اجمالی مطالب کتاب عبارتند از:

مقدم در حکم مقدمه دوم: مروری بر کتاب چالش های تربیت دینی اثر ریچارد پرینگ بخش اول: مقصود و مقصد تربیت و تربیت دینی فصل اول: آیا تربیت کار مربی است؟ فصل دوم: آیا تربیت شکوفایی طبیعت یا فطرت متربی است؟ فصل سوم: تربیت حاصل تعامل مربی و متربی فصل چهارم: سیمای انسان تربیت شده بخش دوم: مراحل تربیت از منظر عاملیت انسان و تعامل فصل پنجم: مراحل رشد و تربیت در دیدگاه های روان شناختی فصل ششم: مفاهیم بنیادی در عاملیت انسان و تعامل فصل هفتم: دوران تمهید؛ مرحله اول فصل هشتم: دوران تمهید؛ مرحله دوم فصل نهم: دوران تمهید: مرحله سوم فصل دهم: دوران تعامل؛ مرحله اول فصل یازدهم: دوران تعامل؛ مرحله دوم

این کتاب در 426 صفحه و با جلد شومیز توسط نشر واکاوش به بهای 200 هزار تومان چاپ شده و از طریق انتشارات رشد به بازار عرضه شده است.

پایان پیام /

شما می توانید این مطلب را ویرایش نمایید

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

تربیت دینی

کتاب و کتاب خوانی خسرو باقری این خبر توسط افراد زیر ویرایش شده است
کتاب «تربیت در افق عاملیت انسان» منتشر شد 2