شنبه 31 شهریور 1403

کدام کشور بیشترین بیماران روانی را دارد؟

وب‌گاه عرشه آنلاین مشاهده در مرجع
کدام کشور بیشترین بیماران روانی را دارد؟

وزارت بهداشت رواندا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که موارد ابتلا به اختلالات روانی در این کشور از ابتدای سال جاری افزایش یافته است.

وزارت بهداشت رواندا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که موارد ابتلا به اختلالات روانی در این کشور از ابتدای سال جاری افزایش یافته است.

به گزارش عرشه آنلاین، این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که حداقل 7817 بیمار از ژانویه تا اوت برای افسردگی در مراکز درمانی این کشور خدمات دریافت کرده اند که این تعداد نسبت به آمار سال قبل که 1743 بوده، افزایش یافته است.

اکثر موارد جدید ابتلا به اختلالات روانی در این کشور را افراد میانسال تشکیل می دادند. همچنین داده ها نشان می دهد که 54 درصد بیماران ثبت شده مرد، 46 درصد زن و 20 درصد از بیماران را نیز کودکان و نوجوانان زیر 19 سال تشکیل می دهند.

همزمان با گرامیداشت روز جهانی سلامت روان در این بیانیه وزارت بهداشت رواندا آمده است: وزارت بهداشت متعهد به اجرای تمام مداخلات مربوطه برای کاهش بروز همه اختلالات سلامت روان از جمله افسردگی است.

سایر اختلالات روانی مهم ثبت شده در رواندا شامل اسکیزوفرنی با 35 هزار و 581 مورد گزارش شده در سال جاری و صرع با 13 هزار و 337 مورد هستند.

در مجموع در هشت ماهه اول امسال 96 هزار و 357 بیمار مبتلا به اختلالات روانی در رواندا ثبت شده که نسبت به سال گذشته 29.6 درصد افزایش داشته است.

"برایان چیرومبو"، نماینده سازمان جهانی بهداشت (WHO) در رواندا در پیامی گفت که این آژانس جهانی بهداشت از دولت رواندا با همکاری سایر شرکا برای به روز رسانی برنامه راهبردی سلامت روان که اهداف جدیدی را برای گسترش خدمات مراقبت های بهداشت روانی تعیین می کند، حمایت خواهد کرد.

روز گذشته سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که بیش از 116 میلیون نفر، عمدتاً نوجوانان با بیماری‌های سلامت روان در آفریقا زندگی می‌کنند./ بهداشت نیوز

هم اکنون دیگران می خوانند 19 مهر 1401 - 19:03

بیشتر بخوانید

کدام کشور بیشترین بیماران روانی را دارد؟ 2