شنبه 31 شهریور 1403

کرسی «آینده دین؛ نقد ایده پایان دین» با ارائه قاسم پورحسن برگزار می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کرسی «آینده دین؛ نقد ایده پایان دین» با ارائه قاسم پورحسن برگزار می‌شود

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین کلباسی اشتری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، سیدجواد میری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان ناقد و محسن حبیبی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مدیریت جلسه را برعهده دارند. نشست یادشده سه شنبه 22 اسفندماه از ساعت 10 الی 12 در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به...

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین کلباسی اشتری، عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی، سیدجواد میری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی به عنوان ناقد و محسن حبیبی عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی مدیریت جلسه را برعهده دارند.

نشست یادشده سه شنبه 22 اسفندماه از ساعت 10 الی 12 در سالن شهید مطهری دانشکده ادبیات فارسی و زبان‌های خارجی دانشگاه علامه طباطبایی به صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شود.

علاقه مندان می‌توانند از طریق https://meeting.atu.ac.ir/ch/korsi1 از طریق فضای مجازی این نشست را مشاهده کنند.

یادآور می‌شود، به تازگی کتاب دین پژوهی و آینده دیناز قاسم پورحسن استاد فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی و زهرا حاجی شاه‌کرم به همت انتشارات صراط منتشر شد.

فرض اصلی کتاب، تداوم دین و نقش یگانه آن در حیات انسانی است لیکن پرسش احتمالی به بی‌شکلی یا صورت متعین آن بازمی‌گردد. دین برای بقا و تداوم باید به همسخنی با انسان و نیاز‌های بنیادین او روی بیاورد. اگر جهان آینده را با سیطره تفکر متاورسی یا شکلی از آن بدانیم، در آن صورت دین چگونه تداوم یافته و چه هویت و نقشی خواهد داشت؟ نویسندگان معتقدند حقیقت آن است که برغم تمامی پرسش‌ها و احتمالات، دین آینده، انسانی‌تر و اخلاقی‌تر و متواضعانه‌تر خواهد بود. ایده محوری اثر حاضر این است که گوهر دین، پایان‌ناپذیر، قیاس‌ناپذیر و جایگزین‌ناپذیر است.

کرسی «آینده دین؛ نقد ایده پایان دین» با ارائه قاسم پورحسن برگزار می‌شود 2