یک‌شنبه 8 مهر 1403

کرمی: میزهای تخصصی در شبکه نخبگانی اساتید برای حل مشکلات کشور ایجاد می‌شود

خبرگزاری دانشجو مشاهده در مرجع
کرمی: میزهای تخصصی در شبکه نخبگانی اساتید برای حل مشکلات کشور ایجاد می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی در آئین افتتاح شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران که دوشنبه شب در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما در مرکزی قرار داریم که تربیت قوه عاقله را بر عهده دارد و باید این مرکز در رفع مشکلات کشور نقش‌آفرینی کند. وی با اشاره به ایجاد شبکه نخبگانی اساتید جوان و با بیان اینکه در این...

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی کرمی در آئین افتتاح شبکه نخبگانی اساتید جوان دانشگاه تهران که دوشنبه شب در تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: ما در مرکزی قرار داریم که تربیت قوه عاقله را بر عهده دارد و باید این مرکز در رفع مشکلات کشور نقش‌آفرینی کند.

وی با اشاره به ایجاد شبکه نخبگانی اساتید جوان و با بیان اینکه در این شبکه اساتید دارای سنین کمتر از 40 سال حضور دارند، اظهار کرد: نشست‌های این شبکه به صورت تعاملی برگزار خواهد شد و این نشست‌ها در حوزه‌های علمی، معرفتی، حل مسئله و تحول‌آفرینی خواهد بود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه در نشست‌های اساتید نخبه جوان، استاد متکلم‌وحده نخواهد بود؛ ادامه داد: نشست‌های شبکه نخبگانی اساتید به صورت هم‌اندیشی و کارگاهی برگزار می‌شود. وی حل مسائل کشور با کمک اساتید نخبه را از مأموریت‌های شبکه نخبگانی دانست و گفت: در این راستا میز‌های تخصصی ایجاد و از اساتید پیشکسوت و جوان برای حل این مسائل دعوت می‌شود و امیدواریم بنیاد ملی نخبگان نیز حمایت‌های لازم برای سامان دادن به این میز‌ها را داشته باشد.

کرمی، بخش دیگری از نشست‌های شبکه نخبگانی را ناظر بر کرسی‌های آزاد اندیشی دانست که در آن نقش تمدن‌سازی دانشگاه‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.