دوشنبه 2 مهر 1403

کره - چین، حذف یک مدعی قهرمانی / بدترین قرعه برای میزبان در غیاب ایران!

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کره - چین، حذف یک مدعی قهرمانی / بدترین قرعه برای میزبان در غیاب ایران!

در حالی که ایران بعد از تایلند به مصاف هنگ‌کنگ می‌رود، میزبان بازی‌های آسیایی گرفتار یک قرعه بسیار سخت شده است.

به گزارش "ورزش سه"، چین بعد از صعود به مرحله بعدی از گروه ساده، در نخستین بازی مرحله حذفی موفق شد قطر را شکست دهد. قطر خود را به عنوان یکی از مدعیان مطرح کرده و با هدایت ایلیجو والی پرتغالی، با توپ پر وارد مسابقات شده بود اما در نهایت بازی حساس را به چین واگذار کرد.

نکته جالب اینکه حالا چین باید به مصاف کره جنوبی برود که شاید سخت‌ترین قرعه ممکن در سمت چپ جدول باشد. کره‌جنوبی با پنج لژیونر، شامل لی کانگ این، مهاجم تیم پاری سن ژرمن، تیمی خطرناک محسوب می‌شود که حالا بعد از برد پنج گله در مرحله یک هشتم نهایی، برابر میزبان صف‌آرایی می‌کند.

کره همچنین از سهمیه بالای 23 ساله خود استفاده کرده و امیدوار است با قهرمانی در بازی‌های آسیایی، 23 بازیکن خود را از شر خدمت سربازی رها کند. این در حالی است که اگر قطر موفق به شکست کره شود، باید در نیمه نهایی به مصاف برنده ازبکستان و عربستان برود که این بازی هم دیدار دشواری خواهد بود.

این در حالی است که ایران با پیروزی مقابل تایلند به مرحله یک چهارم نهایی رسیده و با پیروزی برابر هنگ‌کنگ، فرصت این را خواهد داشت تا به نیمه نهایی برود.

دیگر تیم مدعی این مرحله، ژاپن، نیز با پیروزی مقابل میانمار به یک چهارم صعود کرد و حالا کره شمالی را در پیش دارد تا به نوعی ایران و ژاپن با دردسر حداقلی آماده صعود به نیمه نهایی باشند.

کره - چین، حذف یک مدعی قهرمانی / بدترین قرعه برای میزبان در غیاب ایران! 2
کره - چین، حذف یک مدعی قهرمانی / بدترین قرعه برای میزبان در غیاب ایران! 3