پنج‌شنبه 19 مهر 1403

کرونا 25 میلیارد ریال به ورزش دلفان خسارت زد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کرونا 25 میلیارد ریال به ورزش دلفان خسارت زد

خرم‌آباد - ایرنا - فرماندار دلفان گفت: شیوع ویروس کرونا و تعطیلی اماکن ورزشی شهرستان طی هفت ماه گذشته 25 میلیارد ریال خسارت به این حوزه وارد کرده است.

به گزارش ایرنا حشمت بهمنی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات هیات های ورزشی دلفان افزود: در این مدت با تدبیر دولت اقداماتی برای بخشش اجاره بهای اماکن ورزشی صورت گرفت و 31 باشگاه شهرستان برای دریافت تسهیلات 120 میلیون ریالی کرونا به بانک های عامل معرفی شدند.

وی با اشاره به نقش ورزش درکاهش ناهنجاری و آسیب های اجتماعی ادامه داد: از مدیران بانک‌ها درخواست می شود با تسریع در این روند، بخشی از مشکلات این حوزه را حل کنند.

فرماندار دلفان افزود: تامین سلامتی و نشاط جامعه در گرو گسترش ورزش میان آحاد مردم و جوانان است بنابراین هرچه اعتبارات ورزشی افزایش یابد هزینه های درمان و بسیاری از مسائل و ناهنجاری های اجتماعی کم می شود.

بهمنی اضافه کرد: رعایت منش و اخلاق پهلوانی از جمله نکات ارزنده ای است که ورزشکاران باید در اولویت رفتاری خود قرار دهند و در شرایط کنونی شیوع کرونا نیز باید در رعایت پروتکل های بهداشتی برای مردم نمونه باشند.

رییس اداره ورزش و جوانان دلفان نیز گفت: بسیاری از باشگاه های ورزشی شهرستان در مکان های اجاره ای هستند که با شیوع بیماری و تعطیلی فعالیت ها، 21 باشگاه آقایان و هشت باشگاه ویژه خانم ها متضرر شده اند.

مسلم یوسفی افزود: همزمان با شیوع ویروس کرونا، باشگاه های ورزشی به عنوان اولین مجموعه های عمومی نسبت به تعطیلی اماکن خود اقدام کردند و کلاس های ورزش تابستانه هم به طور کامل لغو شد.

وی اظهار داشت: با لغو برنامه های ورزشی اوقات فراغت تابستانه به ظرفیت 10 هزار نفر در 28 رشته مناطق شهری و روستایی این شهرستان هیچ درآمدی نصیب مریبان نشد.

یوسفی تاکید کرد: تسهیلات جبران خسارت کرونا به افرادی که فاقد مدرک مربیگری رسمی یا مجوز رسمی تاسیس اماکن ورزشی هستند تعلق نمی‌گیرد.

شهرستان دلفان با 150 هزار نفر جمعیت، چهار هزار ورزشکار سازمان یافته و 28 هیات ورزشی فعال دارد.

*س_برچسب‌ها_س*