یک‌شنبه 23 اردیبهشت 1403

کریستین بائور مشاور فنی شمشیربازی در پاریس / پیمان فخری سرمربی قطعی ایران در المپیک 2024

وب‌گاه ورزش سه مشاهده در مرجع
کریستین بائور مشاور فنی شمشیربازی در پاریس / پیمان فخری سرمربی قطعی ایران در المپیک 2024

خبر شماره "ورزش سه" در 15 دی ماه 1402 به وقوع پیوست و سرمربیگری شمشیربازی سابر ایران در المپیک بر عهده پیمان فخری خواهد بود.

به گزارش ورزش سه؛ پیمان فخری با کسب اولین مدال طلای انفرادی آسیایی شمشیربازی ایران در دل تاریخ ورزش کشورمان نام خود را جاودانه کرده اما عمده شهرت او به دلیل موفقیت در سرمربیگری تیم ملی و شمشیربازان اسلحه سابر این رشته ورزشی به ویژه در المپیک های اخیر است که تا کسب مدال انفرادی 2016 ریو توسط مجتبی عابدینی و مدال تیمی 2020 توکیو هم پیش رفت.

اعمال داوری در هر دو المپیک به ویژه در 2020 توکیو و رقابتهای تیمی باعث شد دست شمشیربازی ایران از مدال باز بماند تا جایی که فدراسیون جهانی این رشته ورزشی "مدهت البکری" داور مصری را به دلیل اعمال نفوذ در قضاوت دیدار شمشیربازان سابریست ایران و ایتالیا در مرحله یک چهارم نهایی که باعث شکست 44 بر 45 شمشیربازی کشورمان مقابل ایتالیا و عدم صعود به نیمه نهایی شد مادام العمر به صورت رسمی از داوری محروم کرد.

حال شمشیربازی ایران یکبار دیگر دست به کار بزرگی زده است و تا اینجای کار، اسلحه سابر این رشته ورزشی با مدیریت علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون توانسته سهمیه تیمی المپیک را برای دومین دوره متوالی کسب کند و همین سهمیه تیمی ارزشمند باعث می شود جدا از رقابتهای تیمی 2024 پاریس، سه شمشیرباز نیز در بخش انفرادی برای مدال های طلا، نقره و برنز انفرادی المپیک در کنار مدال تیمی با حریفان به رقابت بپردازند.

علیرضا پورسلمان به وعده خود عمل کرد

رییس فدراسیون شمشیربازی کشورمان در گفت و گو با ورزش سه ضمن تاکید به اهمیت کسب اولین سهمیه تیمی ورزش ایران در بازیهای المپیک پاریس توسط این رشته ورزشی گفت: همانطور که سه ماه قبل از طریق رسانه شما وعده دادم، پیمان فخری برای هدایت شمشیربازان در المپیک به ایران خواهد آمد تا کار نیمه تمام خود در تمام زحمات سالهای گذشته را به اتمام برساند.

همچنین برای تقویت کادر فنی کریستین بائور فرانسوی نیز به عنوان یکی از بزرگترین مربیان تاریخ در المپیک 2024 در نقش مشاور فنی کنار پیمان حضور دارد.

سناریوی من به عنوان مدیریت شمشیربازی تقویت کادر فنی برای موفقیت در المپیک بود که با بازگشت قطعی پیمان فخری در هفته اول خرداد و حضور کریستین بائور تا پایان المپیک به بهترین شکل محقق شد.

سابریست ها دو هفته است در فرانسه هستند

علی پاکدامن، محمد رهبری و محمد فتوحی بعد از کسب سهمیه تیمی المپیک 2024 دو هفته گذشته را در شهر اورلئان فرانسه به تمرین پرداخته اند و از این کشور بصورت مستقیم برای جام جهانی انفرادی عازم سئول کره جنوبی خواهند شد.

همچنین فرزاد باهر ارسباران نیز با آماده شدن ویزای فرانسه اش در سئول به سه نفر دیگر می پیوندد تا بعد از جام جهانی انفرادی کره جنوبی به کمپ تمرینی اورلئان فرانسه اضافه شود.

البته احمد شهمیری و نیما زاهدی نیز به عنوان نفرات ذخیره مراحل آماده سازی را با وسواس در تهران پشت سر می گذارند که در صورت هر آسیب دیدگی احتمالی دست تیم سابر ایران برای المپیک خالی نباشد.

جام جهانی اسپانیا و قهرمانی آسیا در پیش

تا قبل از المپیک تیم شمشیربازی سابر ایران به غیر از جام جهانی انفرادی سئول کره جنوبی، جام جهانی تیمی مادرید اسپانیا و رقابتهای قهرمانی 2024 آسیا را نیز در کویت پیش رو دارد.

این رقابتها با توجه به مشخص شدن وضعیت سهمیه های انفرادی و تیمی اسلحه سابر مردان تنها در رنکینگ انفرادی و تیمی شمشیربازان تأثیر دارد که می تواند جدول بهتری را برای رقابت در 2024 پاریس جلوی پای المپیکی ها بگذارد.

در حال حاضر در رنکینگ تیمی المپیکی های 2024 پاریس کره جنوبی، آمریکا، مجارستان، فرانسه و ایتالیا اول تا پنجم هستند، ایران در جای ششم ایستاده و مصر و کانادا نیز هفتم و هشتم.

باید دید آیا در المپیک با این رنکینگ با مجارستان اولین دیدار را برگزار خواهیم کرد یا با تغییر رده تیمی به صلاحدید کادر فنی با حریف دیگری روبرو می شویم.

کار کسب سهمیه شمشیربازی تمام نشده است

شمشیربازی ایران به غیر از سهمیه تیمی و سه سهمیه انفرادی مردان اسلحه سابر المپیک 2024 هنوز شانس برای افزایش تعداد شمشیربازان خود در پاریس دارد.

رقابتهای فوجیره امارات در هشتم و نهم اردیبهشت 1403 جایی است که می توان حداکثر پنج سهمیه انفرادی دیگر در اسلحه های اپه و فلوره زنان و مردان و اسلحه سابر زنان کسب کرد.

در اپه مردان محمد اسماعیلی، اپه زنان ریحانه رضایی، فلوره زنان زهرا کارگر، فلوره مردان علی امینی و سابر زنان نجمه سازن چیان باید به رقابت با حریفان خود بپردازند که شانس خوبی برای کسب دو سهمیه انفرادی دیگر المپیک توسط اپه مردان و سابر زنان وجود دارد.

پوریا تابان

کریستین بائور مشاور فنی شمشیربازی در پاریس / پیمان فخری سرمربی قطعی ایران در المپیک 2024 2
کریستین بائور مشاور فنی شمشیربازی در پاریس / پیمان فخری سرمربی قطعی ایران در المپیک 2024 3