شنبه 8 اردیبهشت 1403

کریمی: در المپیک بعدی هم نتیجه نمی‌گیریم / همه ارکان تکواندو مقصر این نتایج بودند

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
کریمی: در المپیک بعدی هم نتیجه نمی‌گیریم / همه ارکان تکواندو مقصر این نتایج بودند

کارشناس و مربی اسبق تیم نونهالان تکواندو کشورمان گفت: هم در بعد فنی و هم در بعد مدیریتی اشکالاتی داشتیم و فقط یک نفر مقصر این نتایج نبود.

مرتضی کریمی مربی اسبق تیم نونهالان تکواندو ایران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیرامون نتیجه تکواندو ایران در المپیک اظهار داشت: همان‌طور که دیدیم باقی تیم‌های جهان سرمایه گذاری‌های خوبی در زمینه لجستیک و فنی کردند. چه با مسابقات زیادی که انجام می‌دهند، چه با ترکیب تمرینات تیم‌های اصلی و پایه‌شان و بها دادن به بازیکنان جوان‌تر.

وی افزود: همین رشیدوف ورزشکار ازبک از رده جوانان حمایت شده بود تا الان که در دسته زیر 68 کیلوگرم همه را قلع و قمع کرد و قهرمان شد. اما تیم ما چطور؟ تیم ما روندی ثابت داشته و با نفراتی همیشگی پا به رقابت‌ها گذاشت و ما به‌نظر بی هدف بودیم. وی درباره مقصر نتیجه بدست آمده تصریح کرد: نمی‌توانیم فقط یک فرد یا نهاد را مقصر بدانیم چون ما هم در زیربنا و ساختار، هم در بعد فنی و هم در بعد مدیریتی اشکالاتی داشتیم. مثلا فدراسیون با بسته عمل کردن از نیروهای با فکر و اندیشه نو استفاده نکرد. یا اینکه تکواندوکاران جدیدی وارد رقابت‌ها نکردیم که البته دلیل این بیشتر آن‌است که اصلا تکواندوکار دیگری در حد و اندازه المپیک نداشتیم. وی افزود: زمانی که در رقابت‌های تکواندو آزاد بلغارستان نتیجه نگرفتیم، مسئولین نیامدند که ریشه یابی کنند و بررسی شود که دلیل ضعف ما در چه بود و ما بدون هیچ تغییری چه در نگرش و چه در امکانات به المپیک رفتیم. خب این مشخص است که وقتی منفعلانه برخورد شود نتیجه لازم بدست نمی‌آید. همه کارشناسان و بزرگان تکواندو می‌دانستند که با این شرایط نتیجه خوبی در المپیک نمی‌گیریم. متاسفانه مسئولین اقدام مناسبی برای برطرف کردن مشکلات نداشتند. کریمی در ادامه با انتقاد از فدراسیون گفت: حال باید مشکلات را عیب یابی کنیم. من زمانی که به عنوان سرمربی نونهالان انتخاب شدم، دیدم که تیم نتیجه لازمه را نگرفته لذا به کلی نفرات را تغییر دادم و توانستیم به نتیجه مطلوب برسیم. این درحالی‌ست که ما وقتی در ریو هم نتایج آن‌چنان خوبی نداشتیم، باید دست به تغییراتی می‌زدیم. این تغییر دادن‌ها شهامت می‌خواهد که مسئولین این شهامت را نداشتند و نتیجه آن این شد که در المپیک ضعیف‌ترین نتیجه را ثبت کردیم. وی درباره وضعیت فنی و روحی روانی بازیکنان در المپیک خاطرنشان کرد: در بعد فنی و اینکه بازیکنان ما چه از لحاظ جسمی و چه روحی روانی مشکل داشتند باید به این اشاره کرد که ما بدنساز نداشتیم و همین نبود بدنساز خود یک پوئن بسیار منفی برای ماست. کریمی در ادامه گفت: وقتی بدنساز نداریم شرایط جسمی خوبی نداریم. به مانند میرهاشم حسینی که به‌نظر مشکلاتی در این زمینه داشت. وقتی شرایط جسمی خوبی نداشته باشیم از لحاظ روحی و روانی نیز بازنده‌ایم. مانند ناهید کیانی که گفته بود که بچه‌ها استرس زیادی داشتند و خب کیانی نیز مغلوب حریف خوب خودش کیمیا علیزاده شد. کریمی درباره نتیجه‌ای که کیمیا علیزاده در المپیک بدست آورد، بیان داشت: کیمیا انگیزه‌های فراوانی برای این رقابت‌ها داشت و می خواست خود را به خوبی نشان دهد. او در رقابت‌های ابتدایی بسیار خوب ظاهر شد اما رفته رفته و در مسابقات نهایی بدنش خالی شد و انرژی خود را از دست داد و خوش شانس هم نبود. وی در انتها گفت: کرونا برای باقی تیم‌ها هم بود ولی در نتایج ما تاثیر بیشتری از خود نشان داد. ما حتی الان برای المپیک بعدی هم ممکن است به نتیجه مطلوبی نرسیم چون هنوز هم همان آش است و همان کاسه و نه برنامه ریزی می‌کنیم نه ساختار درستی تعیین می‌کنیم و نه زیربنای خوبی را فراهم می‌کنیم. انتهای پیام /