شنبه 14 مهر 1403

کسب و کارهای آسیب دیده گردشگری از تسهیلات حق بیمه بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کسب و کارهای آسیب دیده گردشگری از تسهیلات حق بیمه بهره‌مند می‌شوند

زنجان - ایرنا - مدیرکل تامین اجتماعی استان زنجان گفت: بر اساس بخشنامه تمامی کارگاه‌هایی که فعالیت آنها منطبق با جدول فعالیت‌های اقتصادی حوزه گردشگری است می‌توانند از تسهیلات پیش بینی شده در مصوبات (امهال 20 درصد حق بیمه سهم کارفرمایی تا پایان سال 99) بهره‌مند شوند.

مسعود علیاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بخشنامه اعلام شده از سوی سازمان تامین اجتماعی، امهال حق بیمه سهم کارفرمایی از مهر تا اسفند سال 99 برای کسب و کارهای حوزه گردشگری صادر شده است.

وی اظهار داشت: با توجه به صدور بخشنامه اجرایی مربوط به مصوبات سی و نهمین جلسه ستاد کرونا مورخ 12 مهرماه 99، همچنین مکاتبه معاونت اقتصادی وزارت کار و تعاون و رفاه اجتماعی برای حمایت از کسب و کار های آسیب دیده حوزه گردشگری در مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع کرونا تمامی کارگاه هایی که فعالیت آنها منطبق با جدول فعالیت های اقتصادی حوزه گردشگری است می توانند از تسهیلات پیش بینی شده برخوردار شوند.

علیاری ادامه داد: همچنین کارفرمایان کارگاه‌های یاد شده که با ارسال لیست کارکنان شاغل در کارگاه نسبت به پرداخت حداقل 10 درصد حق بیمه متعلقه اقدام می کنند باید حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال 1400 نسبت به تعیین تکلیف حق بیمه معوق شده سهم کارفرمایی دوره مهر ماه لغایت اسفند ماه سال 99 (پرداخت یکجای آن در اردیبهشت ماه سال 1400 و با ترتیب پرداخت آن حداکثر در 6 قسط) اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورت پرداخت یکجای بدهی مربوطه و با ترتیب پرداخت آن بدهی از شمول جرائم تاخیر تادیه پرداخت حق بیمه معاف خواهد بود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین آمار اعلام شده، تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی در استان زنجان بیش از 177 هزار نفر است که با احتساب سایر بیمه شدگان تبعی و مستمری بگیران، جمعیت تحت پوشش این سازمان به 530 هزار نفر در استان زنجان می رسد.

*س_برچسب‌ها_س*