جمعه 10 فروردین 1403

کسری بودجه

کسری بودجه

وب‌گاه عرشه آنلاین

سید علی مدنی‌زاده، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی شریف: برای افزایش تولید و بهبود رشد نیازمند کنترل تورم و کاهش نااطمینیانی در کشور هستیم، در نتیجه اگرچه هدف اصلی سیاست‌های اقتصادی رشد است اما یکی از پیش نیازهای رشد قطعا کنترل تورم است. عامل اساسی در بروز تورم در هنگام شوک‌های ارزی سیاست‌های پولی و ارزی منفعل در کشور است. اگر سیاست‌های فعالانه‌ای داشته باشیم جلوی ناترازی‌های بانک ها گرفته...

وب‌گاه فرارو

یک اقتصاددان، گفت: برای حل مشکل تورم، شبکه اقتصاد ایران باید به زنجیره‌های منطقه‌ای و بین المللی متصل شود.

خبرگزاری دانشجو

حجت‌اله فرزانی کارشناس پولی و بانکی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو در خصوص افزایش نرخ ارز در چند هفته اخیر، گفت: معمولا در پایان سال انباشت فشار نقدینگی باعث می‌شود که هیجاناتی به بازار نرخ ارز وارد شود. دلیل اقتصادی که می‌توانیم برای افزایش نرخ ارز داشته باشیم، فشار نقدینگی است که از ابتدای سال وجود دارد، ولی انباشت آن در پایان سال اتفاق میفتد. البته حجم تقاضا و رفع...

وب‌گاه عرشه آنلاین

کارشناسان و سیاستگذاران اقتصادی در یک کنگره علمی به بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم پرداختند. کارشناسان و سیاستگذاران اقتصادی در یک کنگره علمی به بررسی علل، آثار و راهکارهای مهار تورم پرداختند. در این نشست کارشناسان، کسری بودجه، ناترازی‌های بانکی و وضعیت ارزی کشور را موتورهای تورم مزمن معرفی کردند. کارشناسان اگرچه به مثبت بودن پیامدهای سیاستی کنترل ترازنامه‌ای اشاره کردند، اما...

وب‌گاه خبر آنلاین

با وجود افزایش مهاجرت ایرانیان در سال‌های گذشته، مهاجرت نیروی ماهر در کشوری مانند ترکیه همچنان از ایران بالاتر است.

وب‌گاه فرارو

یک پژوهش تأکید می‌کند مسئله نگران‌کننده در زمینه پدیده مهاجرت ایرانیان، نرخ پایین بازگشت آن‌ها به کشور است. با این فرض که مهم‌ترین عامل بازگشت مهاجران، رشد اقتصادی کشور مبدأ است، در سال‌های گذشته تحریم‌های اقتصادی موجب شده است درصد بالایی از ایرانیان در کشور میزبان ماندگار شوند و بازنگردند.

وب‌گاه خبر آنلاین

قیمت دلار روز یکشنبه به کریدور 50 هزار تومانی سقوط کرد.

وب‌گاه گسترش

باقری ابراز امیدواری کرد که در نشست عصر امروز، رقم نهایی سبد معیشت خانوارهای کارگری مشخص شود.

وب‌گاه عرشه آنلاین

قیمت دلار در آخرین معامله روز یکشنبه با 1200 تومان کاهش نسبت به اولین روز هفته بسته شد. افت قیمت، اسکناس آمریکایی را به کریدور 50 هزار تومانی برگرداند و این بیشترین مقدار کاهش قیمت دلار طی هفته‌های اخیر است. در دومین روز هفته، دلار در سقف کریدور پنجم به کار خود پایان داد. قیمت دلار روز یکشنبه به کریدور 50 هزار تومانی سقوط کرد. معامله‌گران معتقدند این برگشت قیمت، فشار سیاست‌گذار بوده،...

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: در بازار امروز یکشنبه 20 اسفند ماه قیمت طلا و قیمت سکه کاهشی شد. برخی رسانه ها هم به دلایل نوسانات قیمت دلار در چند وقت اخیر پرداخته اند.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: آرامکو برای سه ماهه چهارم در مجموع 31 میلیارد دلار به سهامداران و دولت عربستان سعودی پرداخت کرد، که نسبت به سه ماهه قبل افزایش داشته است، این درحالی است که کاهش تولید نفت درآمد خالص آن را 25 درصد به صورت سالانه کاهش داده است.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

بایدن در جریان سخنرانی انتخابابتی خود مرتکب یک سری خطا شد که سوژه طنز برای جمهوری‌خواهان آمریکایی فراهم کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: سخنرانی انتخاباتی بایدن در پنسیلوانیا بار دیگر توانایی ذهنی او را پیش از انتخابات پنجم نوامبر زیر سوال برد.

وب‌گاه خبر آنلاین

روزنامه کیهان نوشت: نوسان دلار در طول امسال به یک چهارم مدت مشابه سال گذشته هم نرسیده اما همین نوسانات محدود هم برای مردم نگران‌کننده است.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

طبق اصول 71 تا 90 قانون اساسی مهمترین وظیفه یک نماینده مجلس نظارت و قانون گذاری است؛ اما وظایف دیگری نیز بر دوش نمایندگان قرار دارد.

وب‌گاه گسترش

محمدرضا تاجیک، نماینده کارگران در شورای عالی کار در این باره گفت: امسال می‌خواهیم در عدد مناسب دستمزد کارگران تغییر روش بدهیم. هر سال عدد‌ها را مطرح و هزینه‌ها را اعلام می‌کردیم و درخواست افزایش مناسب داشتیم.