جمعه 7 اردیبهشت 1403

کشتار پرندگان مهاجر در هورالعظیم + فیلم

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
کشتار پرندگان مهاجر در هورالعظیم + فیلم

کشتار گسترده پرندگان مهاجر در تالاب های شمالی و جنوبی کشورمان هر ساله با فرا رسیدن فصل مهاجرت پرندگان آغاز می‌شود. چندی پیش با انتشار فیلمی از تالاب «هورالعظیم» در خوزستان این موضوع مطرح شد.

به گزارش مشرق، هفته گذشته بود که در پی انتشار فیلم‌هایی از نسل‌کشی پرندگان مهاجر در به دست سودجویان در استان خوزستان، مسئولان محیط زیست این استان فیلم منتشرشده را مربوط به عراق عنوان کرده و کشتار پرندگان مهاجر به روش صید محمیه در این استان را تکذیب کردند.

*س_بیشتر بخوانید:_س* *س_جان کندن میهمانان گلوبریده در تالاب‌های خون‌آلود خوزستان + فیلم_س*

پس از این واکنش مسئولان محیط زیست خوزستان، فعالان محیط زیست این استان با فیلمبرداری از بازار کیان اهواز ثابت کردند که کشتار پرندگان مهاجر صحت دارد. 

حالا فیلم دیگری از کشتار پرندگان مهاجر در یکی از محمیه‌های تالاب هورالعظیم در اختیار میزان قرار گرفته. در این فیلم، فیلمبردار زمان فیلمبرداری را 26 اردیبهشت و مکان آن را تالاب هورالعظیم عنوان می‌کند.

ویدئوی زیر را ببینید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند. فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

دانلود

محمیه به آبگیرهای مصنوعی نسبتا وسیعی گفته می‌شود که صیادان به منظور صید پرندگان ایجاد می‌کنند. در این آبگیرها تورهای بزرگی جاسازی شده و به منظور جذب پرندگان، غلات پخش می‌شود.

*س_ببینید:_س* *س_عکس / بزرگترین اسکله صیادی در ایران_س*

حالا این دام بزرگ که محمیه نام دارد آماده است و پرندگان مهاجری که برای مدتی زمستان‌گذرانی در تالاب‌های جنوبی کشور بر فراز استان خوزستان پرواز می‌کنند را به سوی خود جذب می‌کند.