جمعه 10 فروردین 1403

کشف اثر مینیاتوری تاریخی در فاروج و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
کشف اثر مینیاتوری تاریخی در فاروج و دیگر اخبار کوتاه خراسان شمالی

بجنورد_ ایرنا_ فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اعلام کرد: یک عدد بطری شیشه‌ای مینیاتوری متعلق به دوران اسلامی در شهرستان فاروج کشف و ضبط شد.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی این اداره کل، سرهنگ حسین‌اصغر قنبرزاده روز شنبه گفت: پس از دریافت خبری مبنی بر اینکه افرادی با یک دستگاه خودرو پراید در حال انتقال یک شیء تاریخی در جاده فاروج هستند موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در بازرسی از این خودرو یک بطری شیشه ای مینیاتوری کشف شد که در این خصوص پنج متهم به قاچاق این شیء نیز دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

پلمب آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد 

مدیرکل استاندارد خراسان شمالی گفت: آسانسور مجتمع پزشکان بجنورد به علت نداشتن تاییدیه ایمنی پلمب شد.

فهیمه مهمان‌نواز روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازدید از آسانسورها، به منظور حفظ سلامت و ایمنی استفاده کنندگان در دستور کار این اداره است و خوشبختانه امسال مشکلات گزارش شده در این حوزه نسبت به سال های قبل کمتر بوده است.

وی افزود: در نیمه نخست امسال 400 مورد بازرسی از آسانسورهای ساختمان ها، مجتمع های مسکونی و تجاری انجام شده که برای 155 مورد تاییدیه صادر شده است.

مهمان نواز درباره ایمنی آسانسور ادارات خاطرنشان کرد: خوشبختانه وضعیت ایمنی آسانسورها در ادارات بهبود یافته و حساسیت ها برای تامین ایمنی این تجهیزات بیشتر شده است.

وی با بیان اینکه تاییدیه آسانسور، با اعتبار یکساله صادر می شود، گفت: این، نخستین مورد پلمب آسانسور در استان در سال جاری است که برای این ساختمان پنج طبقه 10 واحدی، انجام شده است.

سه تصادف با 2 کشته و سه مجروح در استان

رییس پلیس راه استان نیز از وقوع سه مورد حادثه رانندگی در 24 ساعت گذشته خبر داد که منجر به کشته شدن 2 نفر و مجروح شدن سه نفر دیگر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ علیرضا حسین زاده اظهار داشت: یکی از این حوادث در کیلومتر 2 کنارگذر شمالی شهر بجنورد در اثر واژگونی یک دستگاه پراید، دیگری در 20 کیلومتری روستای سرچشمه بر اثر برخورد یک دستگاه موتورسیکلت با پژو پارس و سومی در 8 کیلومتری محور فرعی روستای حسین آباد شیروان بر اثر برخورد وانت با پراید 132، به وقوع پیوسته است.

وی افزود: عدم توجه به جلو، تجاوز به چپ و گردش به طرز غلط، علل وقوع این حوادث بوده است.

پلمب پاتوق معتادان متجاهر در بجنورد

جانشین فرمانده انتظامی بجنورد از شناسایی و پلمب یک منزل مسکونی که محلی برای پاتوق معتادان متجاهر شده بود، خبر داد.

سرهنگ محمد گل محمدزاده گفت: در پی اطلاع از وجود یک منزل مسکونی که محلی برای پاتوق معتادان متجاهر در یکی از محلات حاشیه شهر بجنورد بود و با رفت و آمد معتادان و سارقان به این مکان باعث نارضایی اهالی محل شده بود، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: با دستور دادستان بجنورد محل مورد نظر پلمب شد.

2 هزار بسته کاه در شیروان دود شد

سرهنگ مسعود وحیدی، فرمانده انتظامی شیروان از آتش‌سوزی 2 هزار بسته فشرده کاه به ارزش 160 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی اعلام یک مورد آتش‌سوزی انبار کاه در روستای پیرشهید شیروان، عوامل انتظامی و آتش نشانی به محل اعزام شده و پس از ساعاتی آتش مهار شد.

کشف بیش از 5 تن سنگ معدنی در اسفراین

فرمانده انتظامی اسفراین از کشف 5 تن و 48 کیلوگرم سنگ معدنی قاچاق به ارزش بیش از 450 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید یگانه پور گفت: پس از دریافت گزارشی از اینکه افرادی قصد انتقال مقدار زیادی سنگ معدنی قاچاق به شهرستان سبزوار را دارند موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در این رابطه 2 دستگاه خودرو شناسایی و متوقف شد که 2 متهم نیز در این خصوص دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

*س_برچسب‌ها_س*