چهارشنبه 28 شهریور 1403

کشف محموله بزرگ سلاح قاچاق آمریکایی در ونزوئلا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
کشف محموله بزرگ سلاح قاچاق آمریکایی در ونزوئلا

اقتصادنیوز: بیش از 400 قبضه سلاح آمریکایی که به صورت غیرقانونی از این کشور وارد ونزوئلا شده بود، کشف شد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یوسدادو کابلو وزیر کشور ونزوئلا در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: مقدار زیادی سلاح که از سوی ایالات متحده به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بود، کشف و توقیف شده است.

وزیر کشور ونزوئلا همچنین در جریان این کنفرانس مطبوعاتی که سلاح‌های توقیف شده آمریکایی نیز در آن به نمایش گذاشته شده بود، توضیح داد که قرار بود این سلاح‌ها برای ایجاد هرج و مرج و بی‌ثباتی در ونزوئلا در اختیار گروه‌های افراطی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، پیروزی ادعایی مخالفان دولت ونزوئلا در برابر اعلام پیروزی رسمی «نیکلاس مادورو»، به اعتراض‌های خیابانی و درگیری با نیروهای پلیس و تنش‌های دیپلماتیک این کشور منجر شده است.

روز دوشنبه (29 ژوئیه / هشتم مرداد) یک روز پس از انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا، نیکلاس مادورو به عنوان رئیس‌جمهور 6 سال آینده این کشور معرفی شد و در مقابل، اپوزیسیون که به ادموندو گونزالس امید بسته بودند، نه تنها از به رسمیت شناختن نتایج سر باز زدند بلکه گونزالس را «رئیس‌جمهور منتخب» خواندند.

شورای ملی انتخابات ونزوئلا نیکلاس مادورو را با 51.2 درصد آرا در مقابل ادموندو گونزالس اوروتیا با 44.2 درصد به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد. مادورو از پیروزی خود دفاع کرد و مخالفان به رهبری ماریا کورینا ماچادو نتیجه را رد کردند و مدعی شدند گونزالس 73.2 درصد آرا را کسب کرده است.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید