دوشنبه 16 مهر 1403

کشف 1 تن و 250 کیلوگرم مواد مخدر در اردبیل

وب‌گاه مشرق نیوز مشاهده در مرجع
کشف 1 تن و 250 کیلوگرم مواد مخدر در اردبیل

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: در نیمه اول امسال بیش از یک تن و 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر در اردبیل کشف و ضبط شد.

به گزارش مشرق، سردار جواد تقوی گفت: در نیمه اول امسال بیش از یک میلیون و 100 هزار نوع خدمت توسط پلیس انجام شده که عمده آنها به دنبال مراجعات و درخواست‌های مردمی بوده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل افزود: روزانه بیش از سه هزار و 150 مورد تماس با پلیس 110 برقرار می‌شود که یک‌هزار و 200 مورد آن عملیاتی و مابقی آنها غیرعملیاتی و مزاحمت تلفنی است.

به گفته او، در نیمه اول امسال پلیس مبارزه با مواد مخدر بیش از یک تن و 250 کیلوگرم انواع مواد مخدر را کشف و در قالب 11 طرح آرامش شهر نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام کرده است.

تقوی با بیان اینکه عمده کشفیات مواد مخدر مربوط به تریاک، شیشه، هروئین و انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی بوده است، افزود: تلاش بر این است تا همچنان با سوداگران مرگ مبارزه جدی انجام شده و قاچاقچیان شناسایی و به سزای اعمالشان برسند.

او به فعالیت پلیس آگاهی و کاهش 17 درصدی سرقت اشاره کرد و ادامه داد: کشفیات پلیس آگاهی در نیمه اول امسال هشت درصد افزایش یافته و ما هیچ‌گونه سرقت مسلحانه اعم از بانک و طلافروشی نداشتیم و سرقت به عنف نیز به شدت کاهش یافته است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل نرخ وقوع سرقت را در استان اردبیل رو به کاهش عنوان کرد و گفت: میانگین نرخ وقوع سرقت در استان اردبیل در سال‌جاری کاهش یافته و استان اردبیل جز استان‌های با نرخ پایین محسوب می‌شود.

تقوی به کاهش 12 درصدی تصادفات درون شهری اشاره کرد و افزود: در بحث تصادفات برون شهری نیز ما تا شهریورماه وضعیت کاهشی داشتیم، اما در شهریورماه به دلیل افزایش سفر ما با رشد تصادفات فوتی در استان اردبیل روبه‌رو شدیم.

او در ادامه تصریح کرد: 84 درصد جرایم سایبری کشف و بیش از 10 میلیارد تومان به حساب مال‌باختگان در سرقت‌های اینترنتی برگشت داده شده است.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در ادامه افزود: بیش از 10 هزار و 398 فقره تماس پلیس را با سامانه 197 شاهد بودیم که عمده آنها مربوط به قدردانی از زحمات پلیس و مجاهدت آنها در طول سال بوده است.