جمعه 8 تیر 1403

کشف 70 تن گوشت وارداتی فاسد در شهرری

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشف 70 تن گوشت وارداتی فاسد در شهرری

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری؛ رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی مامورین این پلیس موفق به توقیف 23 دستگاه کامیون حامل گوشت وارداتی فاسد در انباری در محدوده شهرری شدند.

وی افزود: در پی اقدامات فنی و اطلاعاتی پیش‌دستانه محرز شد 23 دستگاه کامیون حامل گوشت‌های وارداتی با تاریخ تولید 06/06/2024 میلادی و مهلت انقضای 72 ساعت که از کشور مغولستان به ایران وارد شده علی‌رغم فاسد بودن در فرودگاه پیام استان البرز بارگیری شده و در سردخانه‌ای در شهرری در حال تخلیه است.

سرهنگ افشاری افزود: در بررسی اولیه و برابر نظر کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان ری مشخص شد تمامی گوشت‌های مکشوفه فاسد و فاقد قابلیت مصرف انسانی است.

وی بیان کرد: در ادامه تحقیقات تکمیلی مشخص شد گوشت‌ها از نوع گوسفندی وارداتی با تخصیص ارز دولتی بوده و توسط شرکتی از کشور مغولستان به ایران وارد، پس از تخلیه در فرودگاه پیام استان البرز به جهت عدم تائید دامپزشکی کرج و مسامحه و سهل‌انگاری‌های صورت گرفته توسط عوامل اجرایی مستقر در محل، ساعت‌ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید و گرمای شدید نگهداری که موجب فساد محموله شده و علی‌رغم مخالفت رانندگان کامیون‌ها از بارگیری گوشت‌های فاسد با اصرار نماینده شرکت گوشت‌ها با پلمب شرکت به این سردخانه حمل شده است.

این مقام انتظامی گفت: کالا‌های کشف شده شامل مقدار 70 تن گوشت وارداتی فاسد بوده که پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و به همراه نمایندگان شرکت مربوطه به مرجع قضائی معرفی و تمامی گوشت‌های فاسد نیز معدوم شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالای کشف شده را بیش از 28 میلیارد تومان اعلام کرده‌اند، اضافه کرد: شهروندان حتماً کالا‌های وارداتی را از فروشگاه‌های معتبر تهیه و به کیفیت، استاندارد آن و تاریخ مصرف و انقضاء نیز توجه کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی