سه‌شنبه 10 مهر 1403

کشور‌های اسلامی و غیراسلامی باید به صورت عملی در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کنند

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
کشور‌های اسلامی و غیراسلامی باید به صورت عملی در مقابل رژیم صهیونیستی مقاومت کنند

همایون سامه‌یح نجف‌آبادی نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه نباید جنایات رژیم صهیونیستی را به پای تمام یهودیان دنیا نوشت، گفت: اگر این‌طور باشد که یک یهودی‌نما اقدام به جنایت کند و نام تمام یهودیان دنیا خدشه‌دار شود پس داعش، طالبان و القاعده هم از این مسئله مستثنی نیستند، چون آنها هم خود را مسلمان می‌دانند و به اسم اسلام کشتار خیلی عظیمی در دنیا انجام دادند البته ما ایرانیان در مقابل داعش در بسیاری از جبهه‌ها ایستادگی کردیم و این امر مایه افتخار ایران اسلامی است لذا نباید نتیجه‌گیری کنیم کسی که خود را یهودی می‌داند و اقدام به جنایت می‌کند بار گناهش به گردن بقیه هم‌کیشان و هم‌مذهب‌هایش می‌افتد.

وی اظهار کرد: اقداماتی که رژیم صهیونیستی انجام می‌دهد به‌عنوان یک حزب و تفکر سیاسی است و اقداماتش با تعالیم حضرت موسی علیه‌السلام هیچ سنخیتی ندارد و بسیاری از یهودیان دنیا این مسئله را محکوم کرده‌اند.

نماینده کلیمیان در مجلس بیان کرد: متاسفانه تعدادی از مسئولان کشورمان در گفته‌هایشان به‌طور سهوی به‌جای عبارت صهیونیست از یهودی استفاده می‌کنند که این موضوع باعث کدورت ذهن جامعه یهودیان ایران شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بسیاری از بیانیه‌هایی که نه‌تنها در ایران بلکه در کشور‌های غربی از طرف انجمن‌های یهودی مثل یهودیان آمریکا صادر شده مبین این است که از جنایات صهیونیست‌ها خشمگین هستند و آن را کاری غیرانسانی و مخالف حقوق بشر می‌دانند.

سامه‌یح تصریح کرد: حضور رژیم صهیونیستی در منطقه باعث افزایش منافع کشور‌های غربی است چون با اختلافاتی که در منطقه ایجاد می‌کنند فروش سلاح و بسیاری از سود‌هایی که می‌توانند در منطقه داشته باشند را افزایش می‌دهند.

وی اظهار کرد: تمام کشور‌های دنیا چه اسلامی و چه غیراسلامی باید با هم در مقابل رژیم صهیونیستی هماهنگ باشند و به صورت عملی مقاومت کنند تا جنایات این رژیم متوقف شود.

خبرنگار: محمد امیرحسینی