پنج‌شنبه 9 فروردین 1403

کلاهبرداری از طریق طراحی جعلی سایت «صبا تأمین»

خبرگزاری ایسنا مشاهده در مرجع
کلاهبرداری از طریق طراحی جعلی سایت «صبا تأمین»

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا از کلاهبرداری مجرمان سایبری از طریق طراحی جعلی سایت «صبا تأمین» خبر داد.

به گزارش ایسنا سرهنگ مصطفی نوروزی اظهارکرد: در پی مرجوعه های قضائی واصله به پلیس فتا مبنی بر اینکه فردی با طراحی جعلی سایت "صبا تأمین" با اغفال شهروندان، از آنان مبالغی را اخذ کرده است، پرونده اولیه با هماهنگی مقام قضائی تشکیل شد و با ثبت اظهارات شاکیان، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا استان اصفهان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق اظهارات شاکیان تاکنون مبلغ 18میلیارد و 709 میلیون ریال از قربانیان کلاهبرداری شده است، گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد که وجوه به حساب فردی با هویت معلوم ساکن میناب واریز شده است که با پیگیری های به‌موقع کارآگاهان سایبری، مبلغ بیش از 12 میلیارد و 86 میلیون ریال در حساب های مجرمان مسدود شد.

رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا افزود: با اقدامات تخصصی صورت گرفته و انجام استعلامات لازم، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و سرانجام در شهرستان بندرعباس دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

وی در ادامه گفت: برابر آخرین بررسی های صورت گرفته در مجموع بالغ بر 22 میلیارد ریال از طریق سایت مذکور کلاهبرداری صورت گرفته است.

نوروزی ادامه داد: مالباختگان با تصور اینکه اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت رسمی و معتبر ثبت می‌کنند، بدون توجه به آدرس سایت طراحی شده اقدام به واریز مبالغی در این سایت می کردند اما سایت مذکور شبیه سازی شده سایت اصلی بود و افراد بدون توجه به این موضوع در دام کلاهبرداران اینترنتی افتادند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا به هموطنان توصیه کرد: کاربران در صورت مشکوک شدن به صفحات جعلی، موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir لینک‌های مرکز فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

انتهای پیام