جمعه 10 فروردین 1403

کلاهبرداری به بهانه ساخت کیف پول بیت کوین

وب‌گاه عصر ایران مشاهده در مرجع

شهروندان میتوانند هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرایم حوزه سایبری را با شماره تلفن 08421821134 یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

رییس پلیس فتا استان ایلام از شناسایی فردی که با آگهی جعلی در حوزه ارز دیجیتال اقدام به کلاهبرداری 3 میلیارد ریالی (300 میلیون تومان) کرده بود خبر داد.

به گزارش پلیس ایلام، سرهنگ "علی جمالی" اظهار کرد: در پی وصول یک فقره مرجوعه قضائی با موضوع کلاهبرداری در بستر شبکه اجتماعی دیوار تحت عنوان ساخت کیف پول ارز دیجیتال، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا استان با انجام اقدامات پلیسی مشخص کردند فرد کلاهبردار با وعده خریداری ارز دیجیتال مقدار 3 میلیارد ریال را از طریق حساب بانکی از شاکی پرونده اخذ و مبلغی کمتر از معادل ارزش واقعی، ارز دیجیتال برای شاکی خریداری کرده است.

رییس پلیس فتا استان ایلام ادامه داد: پس از حضور شاکی و اخذ اظهارات وی پرونده تشکیل و با بررسی مستندات و انجام اقدامات فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا، صاحب حساب بانکی که شاکی برای وی اقدام به واریز وجه کرده بود را شناسایی و دستگیر و در جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی دادند.

وی تصریح کرد: با توجه به نوظهور بودن پدیده ارز دیجیتال و سرمایه گذاری بدون دانش و آگاهی کافی در این زمینه سبب افتادن در دام کلاهبرداران اینترنتی شده است.

جمالی گفت: شهروندان میتوانند هرگونه موارد مشکوک در خصوص جرایم حوزه سایبری را با شماره تلفن 08421821134 یا مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به همکاران ما اطلاع دهند.

لینک کوتاه: asriran.com/003KkC